9/24/2007

Trip to Kaua`i 3 カウアイ島への小旅行3


Our first destination was Na Pali Cost State Park. Loren hiked the coast with his friend, Sean about 7 years ago with big backpacks. This time, we did not have an enough time to hike all the way, but I wanted to hike a bit to see the view, so we got there early (like 7 am) and started to hike. We hiked for about an hour one way, so total of two hours. The view was magnificent, and swimming in the fresh water was refreshing. I felt "high" on the way back like I used to get it when I was running when I was a junior high school student. I wonder what chemical is produced in my brain when I run or hike. By the time we got back to the starting point, there were many hikers whereas when we started to hike, there were only a few people. Waking up early is indeed good.

(Japanese) 私たちの最初の目的地はナパリコーストでした。ローレンは7年ほど前に友達のシャーンとそれぞれに重たいキャンプ用のリュックを背負ってコーストの奥まで歩いて、一泊したことがあるそうです。今回はコーストの奥まで行く時間は無かったのですが、朝早く行って(7時に)ハイキングを開始しました。片道1時間ほど、往復で2時間ほどハイキングしました。眺めは素晴らしいものでした。そして折り返し地点で泳いだ池は本当に気持ちが良かったです。帰り道には、中学生の頃に部活で走ったときによく感じたランニング・ハイに近い、「ハイキング・ハイ」になりました。走ったり、ハイキングしたりしているときにどんな成分が脳内に分泌されてあんな気持ちになるんだろう。そんな風に感じているときは、坂道でもぐんぐん走って登れます。面白いです。スタート地点に戻ってきた頃には沢山のハイカーたちがハイキングを始めていました。私たちが歩き始めた頃はまだ数人しかいなかったのに。早起きは三文の徳とは本当だね。

Click to enlarge photos
クリックすると写真が拡大されます




















Shiny cars = Rental cars = Tourists
ピカピカの車たち=レンタルカー=観光客

No comments: