9/15/2007

Date in Yukata 浴衣でデート


Loren's mom just left Maui this past Wednesday night.
It was nice to see her again. I could not believe that the last time she came to Maui and stayed with us was already one and half year ago. Time flew by.

While she was here, Loren and I had a lot of dates! (because she stayed with Grandma for us.)

Last Wednesday, we went to see a movie at Maui Art Cultural Center.

When we went out last Friday night, I wore Yukata my aunt gave me. I know that it is late to wear yukata according to Japanese season, but it's still very hot here in Hawaii, and I don't get to wear yukata or kimono as often as I want, so I decided to wear it.

We had a dinner at a fancy restaurant and enjoyed hanging out together.

-----------------------------Japanese-----------------------------

ローレンのお母さんはこの前の水曜日に帰られました。
また会えて良かったです。今回で三度目でした。一番初めに会ったのは、一年半前に彼女がマウイに来たときでした。あれからもう一年半も経ったのかと思えば短かったような長かったような・・・。

お母さんがおられる間、ローレンと私は普段デートが出来ない分、ここぞとばかりに予定を入れました。普通はアメリカ本土から家族が遊びに来たら、マウイの色々な観光名所などへお連れして楽しんでもらうものですが、私たちの場合はお母さんが来てくれているときは私たちが遊びに行く番なのです。それに少し違和感を感じつつも、ローレンのお母さんはもうマウイに6回も来られているのでもう大抵の観光名所は行ったことがあるらしく、今回はおばあちゃん(ローレンのお母さんのお母さん)と過ごすことを第一の目的として来たので、普段おばあちゃんの介護で出掛けられない私たち二人のために、遊んで来なさいと言ってくれました。

先週の水曜日の夜はマウイアートカルチャーセンターでフランスを舞台とした映画を見ました。映画館で映画を見るなんていつぶりでしょう。

そして金曜日の夜に出掛けたときは、私は伯母さんからもらった浴衣を着ました。日本の季節感からしたらもう浴衣を着る時期では無いのは承知ですが、マウイではまだまだ夏という感じですし、なかなか浴衣を着る機会がないので、時期外れかもしれませんが着させてもらいました。

ちょっとお値段の張るレストランで食事をして、久しぶりの二人の時間を楽しんだのでありました。

No comments: