8/05/2006

I Graduated from the Massage School! マッサージスクールを卒業しました!



I have not updated my blog for a while. I was busy for the last couple of weeks. I hope that everyone is doing well. Well, there are several things I would like to share on this blog.
First of all, I graduated from Aloha School of Massage Therapy on Sunday, July 16th!!

Thank you very much for your support. I especially would like to thank my partner, Loren for always believing in me and reminding me the purpose of my life. Without his support, I would have had a harder time to complete this journey. And, I would like to thank my parents for paying my tuition fee ($3,600) and always understanding where I come from and where I am going.
Lastly, I would like to thank my classmates. All of them are like my family. We have come a long way together. I miss them since we won't see each other periodically. Let's make an event once a while.

Sometimes, it was extremely hard for me to juggle massage school, taking college classes, and working at the same time. I would like to pat myself for adhering to what I determined to do.

People often ask me what I am planning to do after this. I am planning to massage only my friends and some clients here and there. I am going to be a full-time student, so I am going to concentrate on the UH classes.

[Photo: Akari standing by a massage table at the massage clinic.] ------------------------------------------------------------------------------
(Japanese) 
暫らくブログを更新することが出来ませんでした。
過去2,3週間ほど忙しかったです。皆さんが元気で過ごされていることを願っています。
ええと、このブログ上で皆さんにご報告したいことがいくつかあります。
まず最初の報告は、7月16日にアロハマッサージスクールを卒業しました!

皆 さんの応援、ありがとうございました。特にパートナーであるローレンに感謝の気持ちを送りたいです。彼はいつも私を信じてくれて、この世で私が成し遂げた い仕事を思い出させてくれる存在です。彼のサポート無しでは、ここまで来るのは来れていたとしても、もっと大変だったと思います。そして、私の両親。授業 料(マッサージセラピストの資格を取れるコース:40万円でした)を払ってくれてありがとう。いつも私がどこから来て、どこへ行こうとしているのかを理解 してくれて、そして理解してくれるだけじゃなくて、応援してくれてありがとう。
最後に、クラスメイトのみんなにありがとう!みんなは家族みたいに なりました。11ヶ月だけだったけど、この11ヶ月の間、家族に会う時間よりもみんなとクラスを取っている時間の方が多いのではないかというくらい一緒にがんばってきました。こ れから定期的に会えなくなると思うとさびしいです。定期的に会うイベントを作りましょう。

働きながら、大学の授業取りながらのマッサージスクールはかなり大変な時もあったけど、ここまでがんばった自分に「よしよし。」
よくやりました、あかりさん!

これからどうするのかよく聞かれるのですが、これからはハワイ大学の方に専念するので、マッサージはせっかく学んだことを忘れないようにお友達にマッサージをさせてもらう程度でやっていく予定です。

[写真:マッサージスクールのクリニックで、マッサージテーブルの横に立っている私。]

No comments: