8/23/2006

Staph Infection スタッフ インフェクション

I have not uploaded my blog for about four days (not too bad).
The reasons are:
1) University of Hawai'i Fall semester started this past Monday --> I came back to my homework (student) life.
2) I got staphe infection.

This past Saturday, Loren and I went to kitesurf. One time, wind picked me up, and I lost control over the kite. I was dragged on the beach, and I broke the skin on top of my right foot. It bled a quit bit, but I did not want to give up, so I was trying again and again after it happened. I did not pay much attention to it, but I put Neosporine (ointment) on the way home. I took a shower, and washed the scar with hydrogen peroxide. (I should not have done it. If you want to use it, it is suggested to dilute with water. I did not know that...) Then, I went to bed.

The next day, the scar was still bleeding and was wet. It looked pretty disgusting. I thought that it would heal soon and put Neosporine a couple of times a day.

Monday, it was still wet and started to ache. I could not walk normally. My friend told me to see a doctor. I made an appointment for Tuesday. (There was no opening for Monday.) On Monday night, my right foot was swollen. We called a friend who works at an emergency room. (It's so nice to have various friends with various occupations, you know.) He told me to put leg up as I sleep. Do not wet the scar. Cover the scar with gauze.

On Tuesday, a doctor told me that I had a steph infection. She prescribed me with antibiotic medicine which I take orally. I take it three times a day. I do not like taking pills, but I had no choice. I did not want it to get any worse than it was.

Today, I feel better, and the pain is lessening. The scar finally started to make scab over it. Right foot is still swollen, though. I hope that it will get better soon. This is my first experience of having a staph infection... I was unwary about it. Well, I learned in a painful way.


(I took a picture of my scar, but I decided to not put it here since it is unsightly.)

-------------------------(Japanese)--------------------
ブログを四日ほど更新しておりませんでしたね(そんなに長くはないですが)。
理由は
1)ハワイ大学の後期の授業が月曜日に始まったため、また宿題(学生)生活に戻りました。
2)傷を作り、それだけなら良かったのですが、その傷が膿んでしまいました。

この前の土曜日にローレンとカイトサーフィンにまた行ってきました。ある時、風が急に強くなり、私はカイトのコントロールを無くし、ビーチの砂の上で、少しだけカイトに引きずられ、右足の甲をかすりました。痛くは無く、血は結構出たのですが、諦めたくなかったものでその後もしばらくの間、「もう一回、もう一回!」と続けておりました。傷にはあまり気をかけずにおりました。帰るときに(アメリカでは有名な)ネオスポリンという塗り薬をつけたくらいです。家に帰ってシャワーを浴び、その後アメリカではどの家庭も持っているであろう(らしいです、日本ではあまり聞きませんでしたが)、過酸化水素で消毒をしました。(しかし、本当はしないほうが良かったらしい。皆さん、真似をしないでください。もし使う場合は水で薄めてから。じゃないと、ばい菌だけではなく、生きてる皮膚まで死んでしまうそうです。私は知らずに100%の濃さで傷口にかけました・・・。)そして寝ました。

翌日、傷口はまだ少し血が出ていて、濡れていました。結構見ていて気持ちのいいものではありませんでしたが、時間が経てば治るだろうくらいに思って、ネオスポリンを何度かつけて過ごしました。

月曜日になりました。傷口はまだ濡れていて、少し痛んできました。普通に歩けません。これはおかしいと思い、友達にも「お医者さんに診てもらった方がいいよ。」と言われ、病院に予約を入れました。月曜日には空きがなく、翌日の火曜日の朝一番に取ってもらいました。その日の午後には右足が腫れてきました。夜に当の本人よりも心配しているローレンが緊急病棟で働いている私たちの友だちに電話して、質問をしてくれました。(色々な職種の友達を持つって大切ですね。)(ちなみに、彼は電話をした時は働いておらず、家にいた。)傷口は濡らしてはいけないらしく、ガーゼなどで覆って(でも傷が息を出来るように)、そして夜は足を心臓より高くして寝るようにと指導を受けました。

火曜日、お医者さん曰く、傷口は「スタッフ インフェクション」(スタッフを辞書で引いてみるとブドウ球菌って書いてあるんですけど、本当でしょうか。インフェクションは伝染とか、感染とかいう意味で、まぁ日本語で説明すると、傷口に何らかのばい菌が入って、元気にもりもりやっているらしい)になっていると。お医者さんから抗菌剤を一日に三度飲むように処方されました。薬(特に市販の)を体の中に入れたくない普段の私も、この度はどうやら大変なことになっているらしいし、これ以上悪化されたらいやと思い、しぶしぶ、しかしきっかり飲んでおります。

今日は少しましになりました。痛みを少ないですし、傷口もやっとかさぶたが作られてきました。まだ右足全体が少し腫れていますが。早く良くなるといいです。これが初めてのスタッフインフェクションの経験です。みんな「海で傷が出来たら気をつけるように」とよく言っていたのはこのためだったのですね。スタッフインフェクションを甘くみておりました。痛い思いをして学びました。

(傷口当初の写真を撮ったのですが、結構グロテスクなので、ここに貼り付けるには抵抗がありましたので、今回は写真無しです。)

No comments: