9/20/2006

Washington Trip (8) ワシントントリップ (8) 8/31 Mount Rainier

Thursday, 8/31 (still 8/31...)

After we hiked all day, we went to a small town just outside of Mount Rainier National Park to call Grandma and check our cell phone messages. At a small general store, we used a public phone and called Grandma. She was doing well. Loren also called his sister and brother-in-law to ask how the funeral went. It went well, too. We checked our cell phone messages. No emergency. Good.

After that, we found a small market place where we could take a shower. In the market place, there was an artificially made big rock for rock climbing practice. I have never done it before, but I would like to try someday. Loren showed me how to, and I climbed like a monkey, but when I tried a side with an inclination of 30 or 40 degrees, I could not climb up to the top. I was stuck... I could not neither come down nor go up.... I finally jumped off, though.

(Japanese)
一日中歩き回った後、リニアー山国立公園から少し出たところに、ローレンのおばあちゃんに電話するためと私たちの携帯の留守電をチェックするためにある小さな町に行きました。小さな雑貨屋さんの脇にあった公衆電話からおばあちゃんに電話をしましたところ、元気にやっているようで安心しました。それからローレンの妹さんと義理の弟さんにも電話をして、お葬式が無事に終わったことも聞きました。私たちの携帯電話にも特にこれといった緊急な用事も無く、良かった、良かった。

その後、近くでシャワーを浴びれる小さな小さなショッピングセンターのようなところを見つけました。そこの敷地内に、岩登りを練習するために人工的に造られた大きな岩がありました。私は今まで木登りは沢山してきたけど、岩登りはしたことないなぁ。いつか真剣に学びたいです。ローレンがどう登るのか少し見せてくれました。私はおサルさんみたいに登ったけど、傾斜が30度から40度ほどあった面では、上まで登ることが出来ませんでした。途中で降りることも出来ず、かと言って登ることも出来ずに、にっちもさっちもいかない状態になっておりました・・・。結局は飛び降りましたが。


After we took a shower, we were going back to our camp site to cook our dinner, but we found this cute restaurant on the way back. We decided to have a dinner there. The restaurant also runs an inn. They had cute log houses. I would love to live in one of these houses! And our dinner was so wonderful!! If you ever go to Mount Rainier, you should check them out.

(Japanese)
シャワーを浴びた後、夕飯を作るためにキャンプサイトに帰る途中に、このかわいいレストランを見つけました。私たちは疲れていたせいもあって、もうここで食べようよということになりました。そのレストランは小さくてかわいいログハウスを持っていて、そこに泊まれるようになっていました。こんなお家に住みたいわ!そして、肝心の夕飯ですが、とってーもおいしかったです。もしリニアー山に行くことがあったらぜひオススメです!

No comments: