9/15/2006

Washington Trip (6) ワシントントリップ (6) 8/31 Mount Rainier

Thursday, 8/31

It was rainy yesterday, and we were a bit anxious to see the next day's weather. Loren always wakes up before I do. This morning, he made a morning fire, using the charcoals from last night and made a cup of miso soup for me. He woke me up by calling me, "Little monkeee! It's time to wake up!!" as usual. (Loren often calls me "Little Monke." It's his way of expressing his affection towards me, and I like to be called like that.)
I came out of the tent and saw the blue sky! Yes! It was sunny! Thank you, nature.

(Japanese)
昨日は雨でしたから、私たちは翌日の天気が気になっておりました。
ローレンはいつも私より先に起きます。今日も先に起きて、昨晩出来た炭を使って、朝の火(焚き火)を作って、味噌汁を温めてくれておりました。いつものように「リトルモンケー(小さなおサルさーん)、起きる時間でっすよー!」って起こされました。(ローレンは私のことをよくリトルモンケって呼びます。彼の一つの愛情表現です。そう呼ばれることに慣れてきて、今では何故かウレシイくらい。小学校の頃、一時期私のあだ名は「サル」だったし。小さい頃は「モンチッチ」と呼ばれていたし・・・。おサルさんとの関係があるようですね。)
眠たい目をこすりながらテントから出てきた私が見たものは、青い空!はい!晴れております。快晴です。自然よありがとう。


After breakfast, we went to different hiking spots and enjoyed hiking short trails. Originally, we planned to do a backpacking this year in Mount Rainier, but my foot did not recover well enough for this time. Oh well, next time.

(Japanese)
朝食の後は、いくつかのハイキングスポットに行って、短いハイキングを楽しみました。本当は、リニアー山でバックパッキング(大きなリュックサックに最小限に必要な物を詰めて、徒歩で山を登って、自然の中で寝泊りする)予定だったのですが、スタッフインフェクションにかかってしまった足が、旅の日程までに治りきらなかったので、残念ながらキャンセルしました。うーん、残念。また今度。


Loren loves streams. This is where we took a short break.
ローレンは小川が大好き。ここで私たちは小休憩をとりました。

I wonder how this would look like during winter.
冬の間はこの写真を撮った山の傾斜はどんな景色になるのかしら。


I think that an early morning is the best time to admire the true beauty in things
because the sun brings them out. It's the magic time.
So is the sunset time.

朝早くが、色々な物の本当の美しさを見るのに一番の時間だと思います。
お日さまがそれらを抽出するから。マジックタイムです。夕日もそうだね。


All around the hiking trail, beautiful, wild flowers were blossoming.
ハイキングトレイルの周りには、きれいな野生の花たちが咲いていました。

Pink flowers..
ピンクのお花


Loren, enjoying the clean air and hiking.
元気にきれいな空気とハイキングを楽しむ、ローレン。

















Frosted up woodden trail.
ハイキングトレイルに敷かれていた木に出来た霜。

No comments: