9/19/2006

Washington Trip (7) ワシントントリップ (7) 8/31 Mount Rainier

Thursday, 8/31 (still 8/31)


After the first hike, we had a lunch by the Reflection Lake. The lake was literally reflecting the mount rainier. I did not look into the lake's surface, but if I did, I might have seen something that reflected on me...??

(Japanese)
最初のハイキングコースの後は、「リフレクション(反映)レイク(湖)」に行って、そばでお昼を食べました。湖は、名前の通りリニアー山を反映しておりました。水面を覗かなかったんだけど、もし覗いていたら、何が写っていたかしら・・・?

After our yummy lunch, we went to the next hiking spot, Narada Falls. It was a big water fall, and we saw a rainbow on the water fall. Can you see it? We hiked down towards the Paradise camping site from there.

(Japanese)
おいしいお昼ご飯の後は、「ナラダ滝」という次のハイキングスポットへ。それは大きな滝でした。そして下の方に虹も見えました。見えるかな?そこからパラダイスキャンプサイトへ向けて登山道を降りて行きました。

Then, we found a bush of wild raspberries. I picked one and ate it. It was a bit sour but was sweet over all. We also found blueberries there. I wanted to eat all of them as a berry lover, but Loren told me that eating too much wile berries is not a good idea.

(Japanese)
そして、野生のラズベリーの茂みを見つけました。一つ摘んで食べてみた。少し酸っぱかったけど、全体的に甘かったよ。そしてブルーベリーの群集も見つけました。ベリー(イチゴの家族)には目のない私は、全部食べてしまいたいくらいだったけど、ローレンが野生のベリーは食べ過ぎると良くないというので、少しだけ食べました。

We took about an hour of nap there, too.

(Japanese)
そこで小一時間の昼寝もしました。

No comments: