8/13/2007

Mercedes Having a Difficult Time 1 ベンツくん不調なり その壱


I am having a couple of problems with my car at this moment.
The problems happened in the following order:

1) Driver's side's widow did not want to go up. (It's a power window even though it was made in 1984!)

2) It got really hot. (At one point, it got beyond 120 Celsius (248 Fahrenheit.))

3) The engine did not start.

It has been interesting that when I was about to fix the first problem (the window), my car got over heated. When I finally fixed the second problem and was about to bring the car to Aloha Auto Glass to fix the window, the third problem came up...

Well, my car seems to need a lot of attention right now.


I am trying to fix these problems as cheaply as possible, so I am trying to fix on my own if possible.

For the window, I am going to rely on Aloha Auto Glass in Kahului.

For the overheating problem, I did what my mechanic suggested me to do which was to clean the radiator. The radiator was rusted. So, I put “Radiator Cleaner” in the radiator reservoir and let my car run for about 30 minutes. Then, I took out the water by unscrewing the tube, and then I put a garden hose in the tube to flash the remained water out. Murky red water came out. I repeated this about ten times.

I also repeated this whole procedure about four times, meaning that I used four Radiator Cleaners.

By the end of it, the water finally became transparency with no color. Then, I put a coolant especially made for diesel cars. This coolant already contains anti-rust formula in it.

Continue...

------------------------------(Japanese)---------------------------


私のベンツくん、このところちょっと色々と問題を抱えております。

それらの問題は以下のような順序で起きました。

1)運転手側の窓が上がらなくなった。(1984年に造られているのですが、そんなに古くてもいっちょ前にパワーウインドウだったりする・・・!)

2)水温計がすごく上がった。(一時、120度以上になってしまった。)(エンジンが焼けてしまったらいけないので、ローレンのトラックに引っ張ってもらって家に帰った。)

3)エンジンがかからなくなった。

面白いのが、一つ目の問題をもう少しで解決するという時に、オーバーヒートしてしまったので車を修理してくれる「アロハ オート グラス」という所に持っていけなくなりました。そして、オーバーヒートが直ったので、よし再度窓を修理しに持っていくかというときに、今度はエンジンがかからなくなってしまいました。

私の車さんは、今とても手入れを必要としているようです。

これらの問題をなるべく安く直すために、なるべく出来ることは自分でやろうとしています。

窓についてはお手上げなので、アロハ オート グラスさんに任せます。(今は黒いゴミ袋用の袋が窓に張られています。雨が入らないようにね。)

オーバーヒートについては、ローレンの友達であり、信頼のおけるメカニックである人が提案した、ラジエーターを掃除するということをしました。ラジエーターの中が錆びていたようです。上に貼った写真の黄色い容器の「ラジエーター クリーナー」という液を、ラジエーターの容器に入れ、そのまま車を30分ほどアイドリングさせました。そして、車が冷めてからラジエーターのチューブを外して、中の液体を出しました。そのチューブにガーデニング用のホースを差し込んで、水を入れ、中に残っている水や錆びをフラッシュアウトさせました。(噴出させました。)濁った、赤い水が出てきました。10回ほど繰り返しました。

そしてこの過程を4回ほど繰り返しました。つまり、ラジエーター クリーナーを4本使いました。


4本目の10回目のフラッシュアウトのときには、やっと水が透明の無色になりました。それから、ディーゼル車用に作られたクーラント(冷却水)を入れました。これには、ラジエーターの錆び止め用の液が既に混ぜられているようです。

続く・・・

No comments: