8/14/2007

Mercedes Having a Difficult Time 2 ベンツくん不調なり その弐


For the problem of car not starting, another mechanic Rich suggested me to replace the fuel filters of both large and small ones.

Yesterday, I borrowed Loren’s truck and went to NAPA to get these fuel filters. They were cheap, just $14 total.

Then, I researched on the Internet how to replace them, but I could not find much information, so I just told myself to go ahead and figure it out.

It was actually a very easy process. I just unscrewed a couple of screws and took out the old ones and put new ones. That was it.


Then, I pumped the fuel injector several times to put fuel in the small fuel filter. (Before you do this, it is better to open the mouth of gas tank where you put fuel in at a gas station in order to let the pressure go.)

However, there was no luck. The car still did not start.

Rich guessed that something might have been wrong with electrical part in a “black box” which I do not know what it is yet. I took pictures of the box and sent an e-mail to Rich. He has been really helpful by answering all my questions over the phone and e-mail.

I am still working on this problem.

Although I have been having these car problems, I am not discouraged. In fact, I am sort of enjoying this opportunity to learn more about my car. Although it was pretty simple process to change the fuel filters, I was proud of myself yesterday for figuring it out on my own. “I did it!!” that’s what I shouted when I did it. It’s fun to learn something I did not know before.

Living on Maui, having not so reliable cars, I have learned many tricks about cars. I appreciate that.


-------------------------------(Japanese)--------------------------------


エンジンがかからない問題については、別のメカニックのリッチが、フュエルフィルター(燃料フィルター)の小さいのと大きいの両方取り替えたらいいかも知れないと教えてくれました。

そこで、昨日、早速ローレンのトラックを借りて、NAPAというアメリカ大手の車のパーツ屋さんに行って買って来ましたよ。思ったよりも安かったです。二つ合わせて$14くらいでした。

それからインターネット上で、どうやってフュエルフィルターを換えるのか調べてみましたが、いまいちはっきりした情報を見つけられませんでした。なので、「まぁ見てみたら分かるかもしれないし。」と自分に言い聞かせ、車のフッドを開けてみましたらありました。分かりやすいところにありました。

全くもって単純な作業でありました。(もっと難しいかとビクビクしていたのですが。)いくつかのねじを外して、古いフュエルフィルターを取り外し、新しいのを取り付けるだけでした。それから、その横にあったフュエルインジェクター(燃料を注入するもの)を何度か押して、小さい方のフュエルフィルターに燃料が入っていくのを見届けました。(これらの作業を始める前に、燃料を入れるガスタンクを開けておくと良いようです。プレッシャーを逃すために。)

ここまでがんばったのですが、残念ながらそれでも車さんはスタートしてくれませんでした。(フュエルフィルターはどっちみち変えておいた方が良かったので損はしませんでしたよ。)

リッチ曰く、電気系統が駄目になっているかもしれないと言いました。私はそれが全く何のことか分からなかったので、ある電気回路の入っている黒い箱の中身を写真に撮ってリッチにメールしました。リッチは私の質問に面倒くさがらずに、電話越し、メール越しで答えてくれます。本当に助けられています。


この問題はこのブログをポストする現時点では、解決されていませんが、もうすぐで解決されることでしょう。

色々と車の問題に見舞われているので、自分が気落ちするかと思えば、そんなに気落ちしていません。逆に自分の車について学べる良い機会になったわいと思っています。フュエルフィルターを変えるのは、結局簡単なことだったけれども自分でやったときには、「出来た!」と思わず叫んでしまいました。嬉しかったですね。自分が知らないことを学ぶというのは、本当に楽しいことです。

マウイという車無しには生活が不自由な田舎に住むということ、学生であることから新車を所有出来ないということによって、問題の起きる可能性のある中古車を運転している私は、車に関する色々なトリックを嫌が応でも学ばさせてもらっています。知らない間に知識が増えるとは、ありがたいことです。

No comments: