8/17/2007

Mercedes Recovered ベンツくん回復なり


Broken fuse
(Japanese: 折れちゃったヒューズ)

My Mercedes is running again!

The problem was the glow plug relay fuse link. The fuse blew out as you can see in the picture above.

Rich guessed that it was the problem, and he was right! I ordered the fuse at Aloha Otto in Kahului, and the next day, the part came in. I picked it up yesterday, and it was only $3.95. I thought, "Ho, a car does not start just because of this small thing!"

The ordered fuse (It came to Maui from Honolulu
the next day after I placed an order)
(Japanese: 注文した部品(注文した翌日に届いて、本当にありがたかった)

I could not wait to go home and replace it. After I replaced it, I tried to start the car, but disappointing my hope, it still did not want to start. I was like, "What else could I do?" Then, I thought that the battery was probably needed to be jumpstarted. I don't know why I thought so. I just did.

I drove up Maui Hero Project’s van up next to my car and did the jumpstart.

Hooray! My car started. I pushed the accelerator a couple of times to get it going, and drove around neighbors to charge up the battery.

I happily shouted to Loren across the yard, "The car runs!!!" He took his arms up like a champion to recognize my effort and achievement.

I am super delighted... The only thing left is the window :)

New fuse set in
(Japanese: 新しいヒューズを入れたところ)


-------------------------------------(Japanese)----------------------------------

Where the fuse is located... In this black box
(Japanese: ヒューズが収まっている黒い箱。前方にあります。)

ベンツくん、走るようになりましたよ!

問題はグロープラグのリレーヒューズリンクというものでした。
(グロープラグって一体何だ?という私のような方に、とても分かりやすく書かれているページがありました。http://members.ld.infoseek.co.jp/kaznoko7/c-log44.htm)一番上の写真にもありますように、ヒューズが飛んでしまっていました。(指で指しているところ。)

前回登場したリッチが、これが問題ではないかと電話越しで推測をしました。そして、リッチの言う通りでした。このヒューズがマウイのどの車のパーツ屋さんにも売っていなかったので、ホノルルから取り寄せました。アロハオットーというパーツ屋さんが色々扱っています。そして、翌日には届きました。それを昨日取りに行きました。たったの400円程度で、(まぁこの薄っぺらい鉄板一つに400円もするのかという気もしますが)、「ほぉ、車というものは、こんな小さいもののせいで、エンジンがかかったり、かからなかったりするのだなぁ。」といたく感心しました。

もう早く取り替えたくてウズウズしました。帰ってすぐに取り替えました。そしてエンジンをスタートさせてみました。しかーし、期待を裏切るかのごとく、それでもエンジンはかからなかった!「一体他に何が出来るだろうか?」と考えてみたところ、「そうだ、ジャンプスタートをしてみよう!」と思いました。何でそう思ったのかは説明出来ません。ただ直感でした。早速マウイヒーロープロジェクトのバンを横に付けて、ジャンプスタート用のケーブルを繋ぎ、さぁ今度こそ・・・。

やったー!スタートしましたよ。何度かアクセルを踏んでから、しばらくそのままアイドリングさせ、それから近所を少し走り回りました。(本当は30分くらい走るといいそうですが、私は20分だけ走りました。)

丁度、庭の向こうにいたローレンに「走るようになったよー!!」と報告すると、両腕をチャンピオンみたいに上げて、私の手柄をほめてくれたのでした。

あぁ、嬉しい。あとは窓だけだね。


A closer look of the black box.
(Japanese:もう少し近くで見たらこんな箱。)

No comments: