7/15/2006

Wisconsin Trip (5) ウイスコンシントリップ (5) 7/2

Sunday, 7/2/06

This morning, what did I do? I did homework!!!
Yes, homework. Ahhhh.......
I am actually doing pretty good to stay top on everything, so it's okay, but I wish I could spend more time with Loren's sister and her babies.

Beofer we left for the 2nd night of Dave Matthews Band show, I had about an hour to play with Aidan, Loren's nephew. He is now three years old and is so adoreble.

I love his smile. It is big and unconditionally embraces everybody around him.
We played with Engine Thomas. He is a smart boy; he knows exactly how the railroad is supposed to be made. He taught me many things like how each train can be connected with anotther one because there is magnet.

Then, it was his time to go take a nap. He did not want to. His mom gave him 5 minues to round up the play time, so we played 5 more minutes. I don't remember if I took a nap when I was small. Probably I did because all kids need one. Mom, did I?

We left for the Alpine Valley Music Theater, and the second night was also awesome!!

--------------------------------------------
(Japanese)
7月2日日曜日

今朝何をしたかって?宿題してましたー!!はい。宿題です。
今は全ての宿題の前を走っているので、結構気分的には楽チンです。でも、もっとローレンの妹さんと、彼女のかわいすぎる二人の子どもと遊ぶ時間があったらいいのに・・・。

第二夜のDave Matthews Bandのコンサートに出かける前に、一時間ほどローレンの甥っ子にあたるエイデェンと機関車トーマスで遊ぶ時間がありました。彼は今三歳で、とても愛くるしいです。特に彼の笑顔が好き。周りにいつ人を、無条件に包み込むような笑顔なんです。

彼は頭の良い子で、どのように機関車のレールが敷かれるのかちゃんと知ってるのです。色々と教えてくれました。例えば、一つ一つの機関車がどうしてくっつくか。何故なら磁石があるからって。

それから、彼のお昼寝の時間になりました。彼は寝たくなくて(でも本当は疲れてる)寝くじを出しました(笑)。お母さんが最後の5分をくれました。遊びを切り上げるための五分です。私が小さい時、お昼ねしたのかしら?覚えてないけど。多分したと思う。子どもはしないと持たないよね?お母さん、私寝ましたか?

さて、第二夜のコンサートへと出かけました。そして、第二夜は第一やに劣らず素晴らしいものでした。

2 comments:

Anonymous said...

Hallo I absolutely adore your site. You have beautiful graphics I have ever seen.
»

Akari Ueoka said...

Thank you for visiting my blog and leaving a comment. I like to take photos, and I am interested in learning more about it maybe by taking classes someday... All the photos were taken by my Canon degital camera which I bought almost five yeras ago in Japan. If you know any photo taking techniques, please let me know. Thanks,