7/14/2006

Wisconsin Trip (4) ウイスコンシントリップ (4) 7/1

Saturday, 7/1/06

Loren found a project to do. He started to remodel a bathroom at Loren's sister's house. Tony, Loren's brother-in-law and Loren went to Home Depot and got some materials. It is a quite big project. Loren is hoping to finish by the time we go back to Maui.

Today was the first night of Dave Matthews Band's concert!!!!
We were looking forward to this day for a long time.

We left about 4 pm and drove to a town called East Troy. It was about an hour drive from Milwaukee. On the way, we found a cafe called "Kona Cafe" and bought some sandwiches. The names of different kinds of sandwiches were Hawaiian names. The owner must like Hawaii, I guess.
At that time, I had a mean headache and nausea.

We arrived at the Alpine Valley Amphitheatre around 5pm. We parked our car, and I slept in the backseat for a while. Loren walked around and found a pain killer for me. I usually do not like to take pills, but I took it because there was not enough time to deal with my headache. Then, I started to feel better.

We had to deal with some problems with Grandma and caregivers at home right before we entered the entrance to the theater... We did our best to take care of the situation, and we decided to enjoy the show as much as we could.

And, the show was soooooo awesome!
We were so happy. Thank you, DMB!!

[Photo 1: Alpine Valley Music Theatre's sign]

[Phoyo 2: Parking lot, people walking around]

[Photo 3: Some DMB fan's license plate. Gone to DMB]

------------------------------------------------------------
7月1日土曜日

ローレンは旅先でも新しいプロジェクトを見つけました。ローレンの妹さんの旦那さんと彼らの家の一つのバスルーム(トレイ)を改造し始めました。Home Depot(日本で言うブリコ)に行って、色々な材料を買出していました。トレイの改造って、結構大きなプロジェクトだと思うのですが。ローレンは帰るまでに終わらせることを望んでいます。

さて、今日は私たちが長い間待ち焦がれていた、Dave Matthews Bandのコンサート第一夜でした。

午後4時ごろに家を出て、East Troyという町へ行きました。ミルワーキー市(ローレンの家族が住んでいる市)から1時間ほどのドライブでした。途中で「コナ・カフェ」という喫茶店を見つけ、サンドウィッチを買いました。全てのメニューがハワイの地名などだったので、店主はハワイ好きとみました。丁度この頃、意地悪な頭痛と吐き気に悩まされ始めました。

アルパイン バリー ミュージック シアターに午後5時ごろに着きました。車を駐車してから、私は後部座席で少し寝ました。ローレンが歩き回って、痛み止めを探してくれました。市販の薬を飲むのは嫌いだけど、今日のところは頭痛とやり取りしている時間が無いので飲みました。それから、少しずつ気分がよくなりました。

丁度、シアターに入る前に、マウイでおばあちゃんとお世話してくれている人の間で問題有りと連絡があり、大変でした。私たちは出来るだけのことをして、コンサートを楽しむことにしました。

そして、ショーはと言いますと、とてもとってーーーも良かったです。
私たちは特別ハッピーでした。ありがとう、DMB!

[写真1:アルパイン バリー ミュージック シアターの看板]
[写真2:だだっ広い駐車場。みんな気ままに歩いたり、ビール飲んだり、バーベキューしたり、キャッチボールしたり。]
[写真3:あるDMBファンのナンバープレート。「Gone to DMB」(DMBに首っ丈みたいな意味)
アメリカでは、お金を出すと自分のナンバープレートの番号や文字を変えることが出来る。日本もだっけ?]

1 comment:

Anonymous said...

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»