7/13/2006

Wisconsin Trip (3) ウイスコンシントリップ (3) 6/30

Friday, 6/30/06

I literally did homework all day long!!! There was a complicated assignment from ETEC 442 class, so I was working on it. It’s such a bad timing to have three classes overlapping with one another when I was having a trip!! Oh well, it just happened the way, and I had to deal with it.

In the evening, we all went to a fashionable restaurant called Roots. There, we saw Loren’s mom and her partner and had dinner all together. I ordered summer rolls. They were surprisingly warm (I never had warm summer rolls) and were yummy.

I learned how hard it is to go out with a small baby by watching Loren’s sister and her small baby. You have to eat, but the baby has to eat, too. It was nice to see Loren’s mom again. (I met her on Maui in May.)

On the way to the restaurant, I saw a big building with a sign of beer, and Loren told me that Wisconsin is famous for beer. The building was an old beer factory.

----------------------------------------------------------------------

6月30日金曜日

この日は言葉どおり、一日中宿題をしていました。ETEC442というクラスから、複雑な宿題が出されていたのでした。残念なことに、この旅行中に夏のコースの三つのクラスが重なっているのです。何でまたこのタイミングで・・・・って言ってても仕方ないので、ひたすら宿題です。

夜に、皆でRootsというお洒落なれストランに夕食を食べに行きました。そこでローレンのお母さんと彼女のパートナーに会いました。私はサマーロールを頼みました。びっくりしたのは、そのサマーロールが温かかったことです。(今まで一度も温かいサマーロールは食べたこと無かった)でも以外に美味しかったです!

ローレンの妹さんの子育て奮闘中を見ながら、小さな赤ちゃんを連れて外食をしに行くってとっても大変なことなんだなと思いました。お母さんも食べないといけないけど、赤ちゃんも同時に食べたい!って泣いちゃうしね。ローレンのお母さんにまた会えてよかったです。(5月にマウイで会った。)

レストランに行く途中に大きな建物に、ビールの看板がかかっているのを見ました。ローレンが、ウイスコンシン州ではビールが有名なんだと教えてくれました。建物は、老舗のビール会社の工場だそうです。


No comments: