5/20/2007

Pajama Day パジャマデー


This weekend, I had a weekend Face to Face (F2F) University of Hawaii session.

The short break between the spring semester and this summer session flew by.
What did I do? I mainly worked, cleaned the house, organized the last semester's work and prepared for summer session. Only one time (about 20 minutes), I went to Ho'okipa to swim (not surf...). It is sad not to be able to go to beach when I see the ocean in my sight everyday. I have not surfed for two months. I should really make time for that :)

This summer session, I have three classes.
SPED 444: Educating Exceptional Students
ITE 322: Social Studies
EDEP 310: Education in American Society

I love social studies, and I want to be a teacher who is strong in this subject, so I am looking forward to learning more about it. Other two classes also seem to be interesting.

The photos were taken at my field experience school about three weeks ago. Students were taking a P.E. class, playing a baseball. Why are they in pajamas? There was a day called "Pajama Day." After students finished taking the assessment test (which lasted a whole week), a week of celebration followed. During the week, students and teachers wore something different throughout the week (5 days). For example, Monday was... (I cannot remember.) Tuesday was Uniform Day. Wednesday was Wicked Hair Day. Thursday was Pajama Day. Friday was a Reggae Day. So, on Thursday, everybody wore pajama to school. I did, too. It was sort of nice to be comfortable in my pajama at my work place :)


--------------------------------(Japanese)------------------------------------


今週末はハワイ大学の週末授業がありました。

前期とサマーセッションの間にあった一週間の短い休みは瞬く間に過ぎて行きました。何をしていたかって?そうですね。主に仕事して(通常よりも)、部屋の掃除と整頓をして、前期の授業のまとめをして、サマーセッションの準備をしてたりしていました。他にも色々したのですが思い出せない・・・。一回だけ(それも20分ほど)ホオキパで泳ぎました。(サーフィンじゃない。ただシンプルに泳いだ・・。)毎日視界の中に青い海が入ってくるのに、海に入れないってとっても悲しいわ!もう2ヶ月以上サーフィンもしてない。(真剣に時間を作るべきだと思っているところ。)

このサマーセッションでは三つのクラスを取ります。
SPED444:特別な子どもたちの教育
ITE322:社会(歴史、地理、政治、文化などをどう教えるか学ぶクラス)
EDEP310:アメリカ社会の中での教育

私は社会が大好きだし、社会に強い先生になりたいのでこのITE322で学ぶのが楽しみだ。他の二つのクラスも面白そうです。

写真は、3週間くらい前に教育実習先で撮ったものです。体育の授業風景(また野球をしているところ)。じゃ、なんでパジャマ着てるの?それは「パジャマデー」だったからです。半年に一度ある大きなテスト(一週間に及ぶ)が終わった後の翌週は5日間、普段とは違った服装で学校に来るという面白いイベントがありました。月曜日は・・何だったかな。(思い出せないな。)火曜日はユニフォームデー(スポーツのユニフォームを着てくる。野球とかバスケットとか、チアリーダーの服)。水曜日は変てこな髪型の日。木曜日はパジャマデー。金曜日はレゲエデー(レゲエチックな服を着てくる)。なので、木曜日にはみんなパジャマだったのですね。私ももちろんパジャマで行きました。(朝出掛ける際に、ローレンに「パジャマでどこに行くの?」って聞かれましたけど。)仕事場でゆったりしたパジャマを着て働けるというのは結構良かったです。

(写真に私は写っていません。一応言っておこうと思って。後ろ姿だけだったら私も五年生に混じれるかもしれないけど。この子達、日本の五年生と比べたら大きく見えるかもしれませんね。)

No comments: