4/23/2007

Tired... 疲れた・・・


(Students playing a baseball in a P.E. class. The pitcher used to be a students this elementary school. Now, he is a high school student and plays baseball. This day, he was helping his old teacher's class.)
(Japanese:野球を体育の授業でしている生徒達。ピッチャーは過去にこの小学校を卒業した男の子で、今は高校で野球部に所属しているそうです。昔教えてもらっていた先生のクラスを手伝いに来ていました。)

I am tired...
The weekend UH course had a lot of fun and learning. Several assignments successfully made their due dates. Our presentations went well.

But, oh boy! how tired I was. Without much rest, Monday morning, I had to go to the elementary school for student teaching. I respect all the teachers who wake up early every morning (my mentor teacher is in her classroom at 6:15 am!)

The next week will be my last week to work with the students.
I will miss them.

Tonight, I was so eager to go to bed early and sleep, but for some reason, I cannot sleep. It sometimes happens that I cannot sleep because I am too tired. I never had the trouble before. Does it mean that I am getting old?? Or it could mean that I am not doing a good job of swtiching on and off from "work mode" to "relax mode."

Oh well. I will try to rest myself.


(Students playing Jenga)
(Japanese: 雨が降ったら室内で遊びます。これはジェンガという積み木のようなおもちゃで、重ねて下から一つずつブロックを取って、上に重ねていきます。このタワーが崩れてしまったらゲームの終わりです。)

----------------------------------(Japanese)------------------------------


(Other students playing Uno)
(Japanese: 他の子たちは私も昔よく遊んだウノをしていました。)

あぁ、疲れました。
週末のハワイ大学の授業は楽しかったし、沢山学びました。
沢山の課題も締め切りまでに提出できたし、私たちのグループの発表(プレゼンテーション)も上手くいきました。

でも、何と疲れたことでしょう。これといった休みなく、月曜日の朝には教育実習に行かなくてはいけませんでした。毎朝早く起きて働く先生たちを尊敬します。(教育実習をさせてもらっているクラスの担任の先生なんて毎朝6時15分には教室に来ているそうです。っていうことは何時に起きてるのかしら・・・?)(ハワイの小学校は7時半に始まります。日本より一時間ほど早いですね。そして2時には学校が終わります。その後は学童に行く子どももいれば、家に帰ったり、学校に居残って宿題する子もいます。)

来週がこの学校での最後の教育実習になります。生徒たちにもう会えなくなるのはさびしいなぁ。(みんな中学校に上がります。)

今晩は、早く寝ることをとても楽しみにしていましたが、何故か寝れません。時々疲れ過ぎていて眠れないということがあります。そんなことは昔は全く持ってありませんでした。これは私が年を重ねているということでしょうか?それとも「働くモード」と「リラックスモード」の切り替えが上手に出来ていないのかな。

まぁ、もう一回寝てみようと思います。

No comments: