1/29/2007

Washing a Car 洗車


My car was dirty when I returned to Maui.
I wanted to wash the car, but I did not have time, so I decided to use the "washing machine" at a gas station. I don't know how much water it uses compare to when I wash a car with my hands. I don't know which is more environmentally friendly. If anyone knows, please tell me.

So, I anyhow went.
I enjoyed the experience. When I was a child, it was like an adventure to me. My father washed a car with his hands most of the time, so it was a special thing.

I sat in the driving seat, and the machine started to move. I made sure that all the windows were closed, and no radio was on. I held my breath as the big, red, rolling brush moved towards me. I took pictures like a small child in there.

It was fun! I better find joyous moments in my everyday life, you know. I don't want to be a boring adult :)



-------------------------------(Japanese)---------------------------


マウイに帰ってきたら、私の車が大分汚れておりました。洗いたかったのですが、時間がありませんでした。そこでガソリンスタンドにある洗車用のマシーンを好奇心から試してみることにしたのです。どれだけ水を使うのか知らないのですが。自分で手で洗うのとどちらが環境に優しいのかな?誰か知っている方がいたら教えてください。

ということで、私とにかく行ってきました。
楽しかったです。私が子どものときは、ガソリンスタンドで車を洗うなんて冒険のようなものでした。父は自分で車を洗っていたので、ガソリンスタンドで洗うときは、私にはスペシャルなことでした。

運転席に座って、マシーンが動きだしました。窓が全部閉まっていることも、ラジオが電源オフなことも確認しました。いよいよ、赤い、大きな、回転するブラシが近づいてきたときには息を潜めました。小さな子どもみたいに、中にいながら興奮して写真を取りました。

楽しかった。毎日の生活の中でこうやって無邪気に喜べることを見つけて楽しまなくちゃね。つまらない大人にはなりたくないわ :)

2 comments:

Anonymous said...

私もこの前、洗車する車の中にいました。
なんだか子供の頃の心を思い出しました!
なんか、ワクワクして面白かった!
水入ってこないと分かってるのになんかちょっと心配しちゃいますよね(^v^)

Akari Ueoka said...

あの中を生身の人間が入っていったらどんなことになるんだろう?って思います。一応ヘルメットを被って。服も着て。多分すごい痛いと思います。でも最後にブオーって乾かしてくれるのは、痛くないかな。髪の毛とか本当に乾くのかな?コメントをありがとう。