1/24/2007

I am back on Maui マウイに戻ってきました


I am back on Maui.
I returned last Thursday afternoon.

The next day (Friday), the weekend UH (University of Hawaii) session began. I was mentally preparing for it when I was in Japan, so it was not stressful to me mentally, but it was physically hard.

(Oh, by the way, I got a new student visa. It went smoothly. Thanks!)

On Friday, I could not wake up until 1 pm, and then I could not sleep even a minute on Friday night!! Therefore, I was very tired on Saturday all day. I was trying to keep myself awake especially in the afternoon class.

I have traveled the world, and I have not had a hard time to adjust to the local time before. How come it is hard this time? Is it because I am aging? Well, I don't know. Anyhow, the jet lag is fading away.

The above picture is the shape of Maui, and I made it with a lei Loren gave me when he picked me up at the airport.

The picture below is the blue sky above the island of Maui taken on last Saturday.

I had such a wonderful time in Japan, rejuvenated myself. I am back to the life on Maui now. I hope everyone is doing well wherever you are.

   ---------------------(Japanese)----------------------


マウイに戻って来ました。
先週の木曜日の午後に。

翌日の金曜日には早速ハワイ大学の週末授業が始まりました。日本に居たときから週末授業に向けて精神面で準備をしていたので、気持ち的には何の問題もありませんでしたが、体力的にしんどかった!

(ところで、無事に新しい学生ビザを取得することが出来ました。一応報告までに。ありがとう。)

金曜日の朝は午後の1時まで起きれませんでした。そしてその日の夜は一睡たりとも出来ませんでした!そんなもんですから、土曜日は一日中眠かったです。特にお昼ご飯を食べた後は一生懸命起きてました。

今までに世界の色々なところに旅をさせてもらう機会がありましたが、すぐに現地の時間に体を調節出来ることが得意でした。それが、なぜ今ここに来て、しかも何度も行き来しているマウイと日本の間の時差がこんなにも辛いのでしょうか?それは私が大きくなっていっている(歳をとっていっている)証拠ですか??・・・まぁ、いいのですけども。時差ぼけも今では直ってますし。

一番上の写真は、ローレンが空港へ迎えに来てくれたときにくれたレイでマウイの形を作ってみました。

すぐ上の写真は土曜日にマウイの上に広がっていた青空です。

日本では本当に充実した日々を過ごせて、休息もとれてよかったです。
マウイでの生活がまた始まりました。気分を新たに精進して参ります。
皆さんがどこにいてもお元気でいることを祈りつつ。

No comments: