1/04/2007

A Happy New Year! 明けましておめでとう


(Photo: Akari in Kimono on the new year's day at my grandmother's home)
(写真:おばあちゃんちで元旦に着物を着たところ)

A Happy New Year!!
I hope that everyone will have another great year.
I will!

It's been already a year since I started this blog. It's been my joy to write something on this blog and share part of my life with my beloved families and friends.

When I was younger, I used to write diary everyday. It continued for about six or seven years, but I stopped doing that when I was about a seventh or eighth grader. This year, I decided to do it again. I believe that writing diary would help me to make time for myself, look back what happened during the day, and how I felt.

When I wrote one on the first night of this year, I felt like I was writing a letter to myself. It was a very special feeling to visit "me" like that. My life in year 2006 was too busy, and I lost myself often. When I found myself again, I felt very safe as if I found my old friend again.

I hope to keep the connection with myself this year. That's my biggest resolution of this year.


(Photo: A decoration of a new year's day: Inoshishi (wild pig). This year is the year of Inoshishi according to the twelve zodiac signs. The soup is called Ozoni; mochi is in it.)
(写真:お雑煮と今年の干支は猪です。)

-------------------(Japanese)---------------------

明けましておめでとうございます。
皆様が新たな素晴らしい年を送られることをお祈り申し上げます。
私も送ります!

このブログを始めてから早いもので一年が経ちます。
ブログに何かを書くことは私の楽しみでもあり、そして私の人生の一部をこうして大切な家族や友達とシェア出来ることが有難いです。

小さい頃、毎日日記を書いていました。6年間か7年間ほど続けていましたが、中学校に上がってから止めてしまいました。今年は再び日記を書くことにしました。日記をつけることによって、自分の時間を持つこと、一日の中で何が起こったかを整理すること、それからそれらのことに対して私がどう感じたかを振り返られると思います。

元旦の夜に今年初めての日記を書いたときに、まるで自分自身に手紙を書いているような気がしました。自分をあのように再び訪れることに特別なことでした。昨年は忙しさのあまりに、字の通りに心を失って、自分を見失っていることが多々ありました。自分を見つけた時に、昔の友達とまた会えたような不思議な安心感を感じました。

あの自分とのつながりを今年一年は忘れないように繋ぎとめておきたいです。それが私の今年の抱負の一番です。


(写真:夕飯の後片付けを割烹着を着て手伝っているところ。旅館で雇ってもらえるかしら?)
(Photo: After dinner, I was helping to clean up by wearing the Japanese apron. Can I be hired at a Japanese inn?)

No comments: