11/22/2006

iPod Nano アイポッド ナノ


I did not think that I would have an iPod just because 1) I did not have money to buy one and 2) I could not think of time to use it. (Only time I listen to music is usually when I am driving my car, with the car audio system.)

BUT, I got one!!!
Loren gave it to me. When he signed up for a new bank, the bank gave one iPod to each new customer. He already had an iPod, so he asked me if I would want one. I said, "If there is nobody else you know who would be benefited by this more than I will, I will take it for sure!!" I was thinking of a couple of boys who used to be in his program. Loren said that they already have one.

Wow, I finally have an iPod! Although I was very happy when Loren gave it to me, I could not open it for awhile (like a month!) First reason was due to my personality. I am kind of a person who is really careful to open a gift and want to think how and when to use it before I open it. Second reason was due to my schedule. Simply, I did not have time to download the software to my computer and transfer music to the iPod.

I finally did it last week. iPod Nano is so tiny and skinny. I hope I won't loose it :) It is so nice to have music in life! Music can color the ordinary view more vividly.

---------------(Japanese)----------------------------------


iPodを持つなんて思ってませんでした。理由その1.買うお金が無かった。理由その2.iPodを日常生活の中で使う暇を見つけられそうになかった。(音楽を聴いているのは、たいてい運転中。車についているCDプレイヤーで。)

でも、私、一つ手に入れましたの。うふふふ。

ローレンがくれました。彼が最近新しい銀行に口座を作ったのですが、丁度その頃、銀行が新しいお客さんにiPodをあげていた期間だったそうです。(何て太っ腹な銀行でありましょうか!)ローレンは既に一つ持っていたので、私にあげようと思ったそうです。「あかり、iPodいる?」の質問に「あなたの周りで他にこのiPodによって、私よりもハッピーになる人がいないなら私がもらいます!」と答えました。(ローレンが過去数年世話していた男の子たちのことを考えていました。丁度欲しがっているであろう年齢なので。ローレン曰く、彼らは既に持っているらしい。)

イエーイ!私もiPodだよーん。しかしですね、こんなに嬉しかったにも関わらず、ローレンにもらってからしばらく開けてませんでした。(一ヶ月くらい!)理由は・・・。その一. 私はプレゼントをもらうとまずどんな風にいつ使うか考えて、それから時間をかけて開けてるという性質(たち)のため。その二. iPodに曲を入れるためには私のコンピューターにソフトウェアをダウンロードして、それから曲をiPodに移さなくちゃいけないんですけど、それをする時間が無かった。

先週、やっと出来ました。iPodにも色々種類があるそうなのですが、私のはiPod Nanoといいます。とても小さくて薄いです。無くさないように気をつけようっと。生活に音楽があるっていいですよね。普段の何気ない眺めも、音楽によって色づけられます。

No comments: