12/03/2006

UH F2F Weekend ハワイ大学な週末


I have not updated my blog since 11/22. It's been busy and hectic as the end of semester approaches. I had a lot of assignments to turn in, and I tried to not procrastinate. A good time management skill is something that I really need to work on.
This weekend, I had University of Hawaii (UH)'s Face to Face (F2F) weekend course. It is so nice to see my classmates because we only get to see each other once or twice per month. What nice about seeing them is to understand and being understood what we are all going through: family, school, work, responsibilities, relationships, and so on.

It is Sunday afternoon now. The class ended at 1 pm. I am thinking to get a birthday gift for my friend, going to Office Max and get a stationary I need, and going to BORDERS to relax... I like to order a cup of tea and just read magazines with no purpose.

Another week will begin tomorrow. I better rejuvenate myself.

[Photo: The colorful wooden bars were introduced to us during the weekend course. Teachers can use them to teach students many mathematical concepts.]

--------------------(Japanese)---------------------

11月22日からブログの更新を出来てませんでした。セミスター(大学の学期のこと)の最後に近づくに連れて、てんやわんやな忙しさです。沢山の提出しなくてはいけない課題があり、「後でやろう」と引き延ばさないようにがんばりました。時間を有効に使うというテクニックは、私がもっと真剣に身に付けていかないといけないものの一つです。

今週末は、ハワイ大学の実際に講師たちと対面する授業がありました。クラスメイトたちに会えるのがとてもうれしい。私たちは月に一回か二回しか直接会うことがありません。クラスメイトたちに会えるのが何でそんなにいいかと言うと、家族、学校、仕事、責任、人間関係など色々なことの間でバランスを取りながら、どんな大変な想いをしながらやっていっているかを、お互いに分かり合えるからです。

今は日曜日の午後です。1時に授業が終わりました。これから友達の誕生日プレゼントを買って、Office Maxという大きな文房具屋さんに行ってある必要な文房具を買って、BORDERSという大きな本屋さんに行こうかと考えています。BORDERSでお茶を飲みながら、理由無く雑誌を読んでリラックスrするのが好き。(BORDERSはアメリカの大手の本やCDを売る店で、全国規模です。中にはカフェもあり、立ち読みも大歓迎って感じの本好きにはたまらないお店です。)

明日から新しい週が始まります。元気を回復しておかないと。

[写真:週末の授業で子どもたちにどうやって算数を教えるかという授業中に使った、木で出来たカラフルな棒たち。これで色々なコンセプトを教えることが出来るんですよ。]

4 comments:

Anonymous said...

アウトリーチでITEですか。マウイ好きなんですね。カレシはいくつの人か興味津々。
ブログ読んで思いました。Akariさん、天然って言われたことありますか?

Akari Ueoka said...

はい、マウイ大好きです。彼は33才になりました。はい、天然って言われたこと多々あります。特に日本にいた頃は。最近はしばらく言われてませんでした。ブログに何か天然と思われるようなことを書きましたでしょうか?ブログを見てくださってありがとう。

Anonymous said...

Akariさんの篤志は天然みたいやき。プロフィールらぁてまさに。朴訥やけど懇情がなんとなく窺測されちゅう。そういえばUHのInternational Education Weekのテーマも平和やったね。

卒業後は小学校の先生かセラピストになるがかぇ。ほれとも大学院に進んでMCCで日本語講師しながら国際文化交流活動するがかぇ。夙志を遂げられるといいやき。

まだぁのーがわりいなが。
ご自愛とおせ。

Akari Ueoka said...

温かいお言葉をありがとうございます。
夙志を遂げられるように願生り(がんばり)ます。