11/18/2006

Field Trip 遠足

Copyright © Jocelyn Carlin 2003


Friday, we had a field trip to Maui Art Cultraul Center (MACC) to see a show from Solomon Islands. I did not know where Solomon Islands were. According to Wikipedia, "The Solomon Islands is a nation in Melanesia east of Papua New Guinea, consisting of nearly one thousand islands."


I very much enjoyed their music and dance!! All the dancers looked young, about 15 to 18 years old. There were more boys than girls. They danced as they played interesting instrument which looked like a flute made out of bamboo. They had anklets made out of shells, so they made joyous sounds each time they stepped on the floor. Their music was soft yet fluidity and gave me a feeling of festivity.

I hope that the kids we took enjoyed seeing different cultures. I hope to encourage children to learn to appreciate different cultures and values because there are a lot to learn from each other.


After the show, we had a lunch at a park. After the lunch, children played at the play ground as you can see in the picture above.


---------------------------(Japanese)--------------------------

金曜日は遠足の日でした。Maui Art Cultraul Center(MACC)にソロモン諸島から来たショーを観に行きました。私は遠足の日までソロモン諸島が何処にあるのか知りませんでした。Wikipediaによりますと、「ソロモン諸島(ソロモンしょとう)は、南太平洋のメラネシアにある島々(島嶼群)であり、また、その島々を国土とする島国である。オーストラリアの北東、パプアニューギニアの東に位置する。」
私は彼らの踊りと曲の演奏をとても楽しみました。みんな踊り子たちは若く見えました。15歳から18歳くらいだったでしょうか。男の子がたくさんで女の子は4人だけでした。彼らは踊ると同時に、竹から出来ているように見えるフルートのような面白い楽器を演奏していました。足には貝殻で出来た安クレットがあり、ステップを踏む度に良い音がしました。彼らの音楽は、優しくて滑らかで、そして祭りの雰囲気をかもし出していました。

連れて行った子どもたちも楽しんでいたようで良かった。子どもたちには、沢山の違った文化を学んで欲しい。それらから学べることが沢山。

ショーの後は公園でお昼ご飯。お昼ごはんの後はプレイグラウンドで遊びの時間。

No comments: