11/21/2006

Cramps 激痛


Today, I had the worst cramps. It started around noon and escarlated gradually. I was supposed to be at the elementary school for my student teaching until 2:30 pm, but my mentor teacher saw me struggling to deal with the pain and suggested me to ho home at 2 pm. (Students were already gone.) My mentor teacher gave me a pain killer. I took it. I walked to the parking lot, and I could not drive. That's how intense the pain was. I lay down on the back seat of my car. I didn't know how long I had to lie down there. After I drowsed out for awhile, the pill seemed to have kicked in. I started to feel better. I looked at my cell phone to see what time it was. It was already 4:00 pm!! I was there for two hours. There were no car left but mine at the parking lot. I slowely drove home.

I had no problem with cramps until I became 22 years old. I do not know what would work for me. I do not like to take unnatural pills. If you know anything, please let me know. Thanks.

[Photo: My car's sunroof. I like to open it, recline my car seat, and watch the sky.]


--------------------(Japanese)------------------------

今日は今までで一番痛かったかも?という生理痛を経験しました。痛みがお昼ごろに始まり、段々エスカレートしていきました。小学校で教育実習をしていたもので、2時半まで居る予定でしたが、指導をしてくださっている担任の先生が私の様子を見かねて、2時になった頃、家に帰って休むように言ってくれました。痛み止めの薬まで頂きました。私はそれを飲み、駐車場に向けてゆっくりと歩きました。きっと遠くから見たら、亡霊がぬーと無表情で歩いていたように見えたと思います。駐車場に着いたものの、痛みがひどく運転を出来そうな状態ではなかったので、後部座席に横になり少し休むことにしました。気を失いたいほどの痛みにうつらうつらとしてきた頃、私は少し眠ったようです。起きたときに何時になっているのか携帯電話を見たところ、既に4時になっていました!2時間も横になっていたらしい。駐車場には誰の車も無く私だけ残っていました・・・。痛みが無くなってきていたので、おうちにゆっくりと運転して帰りました。

22歳くらいまで生理痛とは縁の無かった私。最近ひどくなってきています。体が変化していっているのでしょうか。生理痛には何をしたら良いのかしら。なるべく市販の薬は取りたくないもの。皆さん何か知っていたら教えてください。

[写真:私の車のサンルーフ(屋根の一部を開閉できるようになっているもの)。私はこれを開けて、運転席を倒して空を見るのが空き。]

1 comment:

Anonymous said...

Hi Akari,

I loved your blog. You are one of the cutest, sweetest girls that I know. =)

I get SUPER bad cramps too. For many, many years I didn't take any medicine and suffered tremendously for I didn't want to take anything "unnatural" either. Finally I wised up and my doctor prescribed 800mg motrin for me. It helps immensly. You may not need that high of a dosage. You can buy motrin or advil (same thing) at the supermarket or pharmacy, or you can visit your doctor for a perscription. You should begin taking it one day BEFORE your period is due to start, and continue every four to six hours for several days. This will really help you, and will not hurt you. You could start by taking 400-600mg, and if that works great, if not, you can take 800mg. Normally each pill is 200mg.
Hope this helps!
Love,
Amii