11/04/2006

Hats by Emi 帽子byエミ


I have been helping a lady who is an wonderful artist, and she is a milliner (one that makes, trims, designs, or sells hats). Her name is Emi.

Now, what I am doing for her is basically helping her to market her hats.

First, I was introduced to her through my friend. She needed some hands to pack her belongings as she was going to move. It was going to be a temporal thing. However, things happened, and the packing process was canceled. Then, she asked me if I would help her to make a web-site in order to sell her hats on-line. She had two spine surgeries and is still recovering from them; therefore, she cannot work a lot. Being able to sell her hats on-line was a good idea and was important, so that she can work from home while she is healing her severe back pain.

It's been a great honor for me to work with her and see her developing her business again while she is going through so many challenges in her life at this moment. She is strong, and her will to make her life beautiful just like her hats inspires me. She still follows her passion, and she shows me how we can be okay no matter what happen in our lives.



We have sent out postcards and e-mails to her customers (more than 400!!) in Honolulu and in the mainland. We also put her hat on e-bay. We received several responses. One lady ordered a hat for her tea party!

Please visit her web-site. It is http://www.hatsbyemionmaui.com/. (It was made with help from a company called Homestead.) I think that we did a good job of making it looks neat and professional. When you visit the web-site, you might notice that the hat models are my friend Sarala and me... Sarala was supposed to be the model, but there was some difficulty with her baby while we were taking photos, so I became a model as a pinch hitter although I said "no, noway." Well, we are going to take better shots soon... :)

Her hats were also taken up on the magazine, "Maui No Ka Oi" on the Holiday Wrap-Up section.


I hope that Emi will receive many requests from customers all over the world. Please help us to spread the word out! Mahalo! (Thank you).


----------(Japanese)--------------------------------------
ある素晴らしい芸術家である女性のお手伝いをしばらくしています。彼女は帽子作家(帽子をデザインして作って販売する)です。彼女の名前がエミといいます。(日系のアメリカ人です。)

今はどんなことをしているかというと、彼女の帽子をマーケット(市場に売り出すこと)を手伝ってます。


最初は私の友達を通して彼女を知り、その頃引越しの手伝いが必要だったため、荷物の梱包を手伝いに行ってました。一時的なお手伝いという感じでした。でも、色々なことが起こり、引越しがキャンセルになりました。もう荷物を梱包する助けは必要ではなくなりました。その頃、彼女がウェブサイトを作りたいんだけど手伝ってくれるかと私に聞きました。彼女は二回にも及ぶ背骨の手術をしているため、あまり動き回ったりすることが出来ません。なのでウェブサイトを作って彼女の帽子をオンライン上で売りたいとのことでした。それは良いアイディアでした。手術から回復している間、家から働けるからです。

彼女の人生に突然起こった沢山の大変な難関を乗り越えながらも、ビジネスを展開していっている様子を目の前に見ながら彼女と働けることは、私にとってとても貴重な体験になっています。彼女は強くて、彼女の人生をそれでも愛してやまない様子は私を鼓舞します。エミは彼女のパッション(情熱)に従いながら、たとえ私たちの人生に何が起こっても大丈夫であれることを証明してくれています。


今までに400通以上のポストカードをエミの昔のお客様に送りました。それからE-mailも。何人かの方からは返事も来て、ある人はエミの帽子を注文してくれました。お茶会(Tea Party)に被っていくそうです。e-bayにも彼女の帽子がオークションに出ています。

ぜひ彼女のウェブサイトを訪れてみてください。http://www.hatsbyemionmaui.com/です。(Homesteadという会社の助けを得て完成しました。)結構良い出来だと思います。このサイトを訪れると、帽子を被っているモデルが、私の友達のサララと私だということに気付くかと思われます。本当はサララだけモデルになる予定でしたが、撮影中に彼女の赤ちゃんが泣き出して大変なことになったため、エミに「アカリがモデルしなさい!」と言われ、いやいややったんです・・・。近いうちに撮り直しますけど。

最近では"Maui No Ka Oi" という雑誌のクリスマスギフトの特集で Holiday Wrap-Up sectionエミの帽子が取り上げられました!

沢山の注文が来るといいなぁ!どうか皆さんもエミの帽子を世界中にお知らせするのを手伝ってください。世界中にお届けします。

No comments: