10/27/2006

Happy Birthday! お誕生日おめでとう!


Happy Birthday to Akari-san!

Today is my 24th birthday.
Actually my birthday was yesterday in Japan, but today is my birthday here on Maui, so I can have my birthday twice :)

Today, many friends called me and celebrated my birthday. I am speechlessly grateful. Loren secretly called my friends and reminded them that it was my birthday. It was a sweet, surprise-phone-call-party.

I think that a birthday is a day when I appreciate my life and the fact that I was born to this world. (I do everyday, but what I mean is that I especially appreciate on my birthday.) Also, it is a day to appreciate my parents and ancestors for giving me this life and people all around me who have supported, have been supporting, and will be supporting my growth.

I was born in Matsuyama, Ehime, Japan at 3:12 pm on October 27, 1982. My mother had a difficult labor for 28 hours because the umbilical cord was around my neck. (I think I played too much inside her tummy.) When I came out, I did not cry, so the doctor slapped my back, and I cried!! I thank my mom for going through such a hard labor.

Last night, at 8:12 pm (Maui time), I asked Loren to sing a couple of Native American prayer songs with me, and we prayed together. It was a beautiful way to open up my 24th year of life.

I was looking back my life last night. Of course, there were times when I cried, felt depressed, and struggled just like everyone does, but I am so in love with my life! It is great, and I know that it will be even greater.

I would like to use this opportunity to thank each and every one of you in my life (whoever reading this blog now, too) for being there for me. I love youuuuu!

Arigato!!!

(Picture: from this web-site. An artist, Matt Getz draw it.The world peace is the theme of my life. I wanted to remind that to myself on my birthday.)


---------------(Japanese)--------------------

安佳里さん、お誕生日おめでとう!

今日は私の誕生日です。実際のところ日本時間では昨日が私の誕生日でした。でもマウイ時間では今日が誕生日なので、誕生日を二日も味わえて良いですねぇ。

今日は沢山の人が電話をくれました。言葉に表せないほど有難いです。ローレンが内緒で私の友達に、「今日はあかりの誕生日だから電話をして祝ってあげて。」と電話して回ったそうです。道理で「どうして私の誕生日を知っているの?!」って方からもかかってきたわけだ。電話越しでのサプライズ(驚き)パーティーでした。

誕生日は祝って頂くだけでなく、自分の今持っている人生と生まれてきたことを感謝する日でもあると思います。(毎日するけれど、特に誕生日にっていう意味で)そして、私に生を与えてくれた両親と先祖に、そして今まで支えてくれた人たち、ずっと支えてきてくれている人たち、これから先支えてくれる人たちを想い感謝できる日でもあると思います。

私は1982年10月27日午後3時12分に愛媛県の松山市のある病院で生まれました。へその緒が首にからまっていたため、28時間にも及ぶ長い出産所要時間を経て私は生まれました。(母のおなかの中で遊び過ぎたのでしょうか。でんぐり返しをよくしていたそうだし・・。)生まれたときは泣かなかったものですから、お医者さまが私を逆さまにして背中を叩いて、私は「ウェーン!」と泣いたそうです。そんな大変な目をして私を産んでくれた母に感謝!

昨晩のマウイ時間で夜8時12分に(日本時間の午後3時12分に合わせた)、ネイティブアメリカンのお祈りの歌をいくつか一緒に歌ってくれるようローレンに頼んで、二人で庭に出て歌いました。24歳の一年をすてきに迎えられました。

昨晩は私の今までの人生を振り返って見てみました。勿論、誰にでもあるように時には泣いたときもあったし、落ち込んで欝っぽくなったり、苦しんだこともあったけど、それ以上に沢山のすてきなことが多すぎて・・・。私は自分の人生が大好きです!アイ・ラブ・マイ・ライフ!これから先もスッバラシイものになっていくばかり。(挫折するようなことがあってもスッバラシイものになっていく、いえ、さえて頂きます!)

この場を借りて、私の人生を豊かにしてくれている方々にお礼を申し上げたい。(今このブログを読んでくれているあなたも!)アイ・ラブ・ユー!ということで。

ありがとう!

(上の絵はこのウェブサイトで見つけ、使わせてもらっています。MATT GETZ というアーティストの方が描かれたようです。世界平和は私の人生の大きなテーマです。誕生日にそれを自分で認識したかったので。)

No comments: