10/04/2006

Washington Trip (11) ワシントントリップ (11) 9/2 Yakima

(A monument by the Rill's Raft Take Out spot. Artist: Unknown)
(ラフティングの出発地の川原にあったモニュメント。創作者:無名)


Saturday, 9/2

This morning, we went to Yakima River to do kayaking. Last year, we also went to the same river with the same company. The company's name is Rill Adventures. A mother owns and runs it with her children. She remembered us!




(Before we went off, we listened to the directions carefully.)
(出発する前に、説明をしっかり聴いているところ。)

We were actually going to do rafting at a different river, but the company we made a reservation canceled our trip due to the conditon of the river. We were really looking forward to do rafting, so it was a bit of dissapointment, but we did not mind to go back to Yakima and float down the beautiful, peaceful river. It felt really nice to go down the river quietly.

(Our lunch!)
(私たちのお昼ごはん)

(Japanese)
9月2日 土曜日

今朝は、ヤキマリバーへカヤックをしに行きました。昨年も、同じ会社のボートを借りて、同じ川カヤックをしました。会社の名前は「リル アドベンチャーズ」。あるお母さんのビジネスで、彼女が子どもたちと一緒に営業をしています。彼女は私たちのことを覚えていました。

(This is where we had our lunch break.)
(ここでお昼ご飯の休憩を取りました。)

本当は今年はラフティングをする予定でした。(カヤッキングよりもう少し刺激的。)でも、予約を入れていた会社から川の水が足りないということでキャンセルの電話がかかってきました。楽しみにしていただけに残念でしたが、でもヤキマリバーにまた今年も行くのも悪くないよね!ってことでまた行くことにしたんです。静かに川を下っていくのは、本当に気持ちがよかった!

(Along the river, a stem train passed us.)
(川のすぐ傍を蒸気機関車が走っていきました。)

(A picture from the last year: Loren and Akari paddling hard.)
(昨年の写真:ローレンと私一生懸命漕いでます。)

No comments: