10/08/2006

Washington Trip (13) ワシントントリップ (13) 9/3

Sunday, 9/3

Today was the last day in Washington. We drove to Spokane, one of the biggest cities in the state of Washington. There was no specific reason why we went there. We just wanted to do something, and also Loren wanted to see what Spokane look like. When we drove in the center of Spokane, we found a summer fair. It was fun to visit the fair for about an hour. We came back to Gorge around 4 pm and got ready to go to the last show of DMB in Gorge 2006. We saw two men from Minnesota at the same spot where we met them last year! Loren and I have been calling them, "Cousins" because they are cousin to each other. They are such nice people, and we had a great time with them last year. We met them on the third night last year, and we saw them again on the third night this year. According to them, they were at the spot for the last two nights, and so were we, but Loren and I did not see them for some reason. We were just wondering if we could see them again. And we did!! They also remembered us very well. They were also hoping to see us again. They call us, "the couple from Hawaii" because they had not met anyone from Hawaii to come all the way to Washington for DMB. It was such a nice reunion.
But, I did not ask for their contact information, and I did not think about it even for a moment, so I regretted about it. But, for some reason, I feel like it's meant to be. Because they appeared unexpectedly, they danced with us and shared all good energy with us, they delivered words to us that we wanted to hear or needed to hear, and then they left. I can believe if they were spirits that only exist at DMB show at the Gorge Amphitheater in order to help people have a great time. This year, whey they left, they said, “We’ll see you guys next year!” “I wanna see your dance again!” Loren and I were not planning to come back again next year, so we are now like, “…. we might?" Maybe not. Well, we don’t know.


--------(Japanese)-------------------

9月3日 日曜日

今日がワシントン旅行の最終日でした。

今日はSpokane(スポカン)という市へ行ってみました。行ってみた特別な理由は無いのですが、何かしたかった(コンサートが始まるまでの時間つぶしとして)のと、それからローレンがスポカンがどういう市か見てみたかったので。そこで丁度夏祭りみたいな催しに遭遇。一時間ほどぶらぶらと歩き回り楽しみました。

ゴージには午後4時ごろに戻ってきて、ゴージにての最終日のコンサートに行く準備をしました。

ミネソタから来ていた二人の男の人に、昨年彼らと会った同じ場所で再会しました。ローレンと私は彼らのことを「いとこたち」と呼びます。(二人は従兄弟同士)彼らは本当にいい人たちで、昨年ローレンと私は彼らとポジティブな時間を一緒に過ごし、また今年も会えるかなぁと思っていたのです。昨年も三夜目に彼らに会いました。今年も三夜目に彼らと再会しました。彼ら曰く、昨晩もその前の晩も同じ場所に居たらしく、ローレンと私もそこに居たのに何故か会いませんでした。今年もまた会えてとっても嬉しかったです。「いとこたち」は私とローレンのことをよく覚えていました。そして彼らも私たちに会えるか楽しみにしたいたそうです。彼らは私たちのことを「ハワイから来たカップル」と呼んで私たちの話をしていたそうです。(ハワイからわざわざワシントンまでDMBのために来るファンに会ったことが無いそうで。)本当に会えてよかった。でも連絡先の交換とかをしませんでした。することさえも考え付きませんでした。そして後で結構後悔しました。でも、何となくそれでいいのかもと思うのです。だって、昨年も今年も彼らはひょんと現れて、私たちと一緒に踊ってすごいいいエネルギーを交換してくれて、魔法みたいな私たちが丁度聞きたかった(または聞く必要のあった)励ましの言葉をひょんと言ってくれて、「じゃあねぇ!」ってひょんって去って行ったから。何となく狐につままれたような気持ち。(いい気持ちだけど。)だから、彼らはDMBのゴージでのコンサートの中だけに存在するスピリットって言われても何も違和感がない。去る際に彼らは「来年にまた会おうねー!」「またあかりの踊りが見たい!」って言ってくれて、来年はもう来れないだろうなぁと思っていた私たちは、うーん来年も来るか?みたいな。分からないけど。来れたらいいけど。

-----------------------------------------------------

The set list of the 3rd night:
(三夜目の曲目)

Granny *
Typical Situation *
Grey Street *
Where Are You Going
The Idea Of You *
Lie In Our Graves *
JTR *
Crush *
Dreaming Tree *
Last Stop *
Digging a Ditch *
Cant Stop
Jimi Thing *
Tripping Billies *

Encore:
Loving Wings *
All Along The Watchtower *

Special Guests:* Rashawn Ross on Trumpet

No comments: