6/25/2007

What is more fun than shopping? 買い物より楽しいものって?


This past Sunday, I had school until 1:00 pm.
After that, I went to Queen Ka'ahumanu Shopping Center for some reason. I don't know why I did. It's located right across from Maui Community College where the class was held, so it was on the way home. I thought like, "Well, I did a good job for the past couple of weeks in terms of schooling, working, and other stuff. Maybe I will treat myself with new clothes."

I don't shop for clothes often. I cannot remember when was the last time I bought one. Usually, my friends give me their clothes, and I like theirs, so I have enough clothes in my closet. I like to dress up once awhile, and I once considered stylist or designer as my future occupation when I was younger. So, it's not true that I am totally indifferent about fashion or clothing. But now, there are things that attract me more than fashion do. So, automatically, I just don't have enough time to think about it. Of course, I am not against dressing up. Actually, I respect the culture of fashion because clothes are our tools to express ourselves, and dressing up sometimes lifts our spirit up when we are feeling down, and clothing is one of our human beings' cultures which we have been using for a long, long time. So, I do have respect for fashion. I guess I just don't know how to enjoy shopping.

I walked around at the mall, and everything was cute and stylish, but I could not find any particular item that I wanted to buy. After 20 minutes, I was not comfortable any longer. I wanted to leave.

So I left and went to see my friend, her baby, and my auntie in Kihei. It was nice to see them since I don't get to see them as often as I want to.

After I had really good visits with them, I knew where I wanted to be. The ocean.

I went to surf.

At Ho'okipa, I felt like I belonged there.
I felt natural.

To me, wearing water around me is much more comfortable.

Well, maybe I need girlfriends whom I can go for shopping together. Please teach me how to enjoy shopping :)

------------------------------(Japanese)----------------------------------


この日曜日は午後一時まで授業でした。
その後、私はクイーン・カフマヌ・センターというマウイで一番大きいと言われているショッピングセンターに行くことにしました。何で行くことにしたのかは覚えていません。大学のキャンパスの向かいに位置しているので、帰り道の途中だったということ。それから過去何週間か、仕事や学校や、その他色々なことでがんばった自分にご褒美に新しい服でも買ってあげようと思ったのだと思います。

私は服をあまり頻繁に買いません。最後に買ったのはいつだったのかも思い出せません。よく友達が服をおさがりでくれるのです。その服がまた私にとってサイズも合うし、スタイルも気に入っているので、クローゼットには十分な服があります。勿論、時々はお洒落をするのも好きだし、中学生の頃などスタイリストさんかデザイナーになってみたいなぁと思ったこともあるので、服に全く興味が無いというわけではないと思います。ただ、今はファッションよりも興味があることがあり過ぎて、服は二の次、三の次になってしまうわけであーる。勿論、お洒落することに偏見があるわけではなく、反対にどう装うかによって人はそれぞれのスタンスを表現出来ますし、少し気持ちが落ち込んでいるときなどお洒落してみたら気持ちが持ち上げられることなどありますし、何より「衣」は私達人類が太古の昔より工夫して装ってきたものです。なので「衣服」全体にリスペクトをしています。ただ単純にきっと私はショッピングが苦手なのであーる。

ショッピングセンターを歩き回り見た服は、みんな可愛かったし、お洒落でした。でも買う気になれませんでした。20分ほど経つと、もう居心地が悪くなってきました。帰りたくなりました。(えっ早過ぎですか?)

なのでショッピングセンターを出て、キヘイという町に住んでいる友達と彼女の赤ちゃんと、私の「マウイのお母さん」に会いに行きました。この三人にはなかなか会えないので、久しぶりに会えて嬉しかったです。

三人とそれぞれに充実した時間を過ごした後、私はどこに行きたいのか分かりました。海です。

波と戯れたい。

ホオキパビーチでそこに自分の居場所があることを感じました。
自然体に自分がなっていくのを感じました。
この日は前回よりも波は小さかったけれど、私にとっては大き過ぎず、小さ過ぎず丁度良いサイズでした。3本自力でドロップインも出来ましたしね。そのうち1本はドロップインしてすぐにこけましたけど。

私にとっては水をまとう方が、お洒落な服を身にまとうよりも気持ちがいいようです。

ショッピングに一緒に行ってくれる女の子のお友達がいたら、また違うんだろうな。誰か私に楽しい買い物の仕方を教えてください:)

No comments: