12/28/2006

Soul Food ソウルフード

(Kasuga Shrine, close to the Japanese inn I stayed. It's interesting that it is sandwiched by two buildings on both sides. The development of Tokyo and Japanese culture could co-exist...?)
(Japanese: 春日神社。泊まった旅館の近くにありました。ビルとビルの間にあるとこが面白い。東京の発展と日本の文化の共存なるか・・・。)



Thursday, 12/21

This morning, I had an interview with the U.S. embassy in Tokyo. I had to apply for a new student visa (F1 visa) since my old one expired.

It was a lot of work to prepare all the required forms.

The interview itself was a lot easier and faster than I expected.
After everything was done, I was very hungry.

As soon as I stepped out of the U.S. embassy, I found a cute store called, "Organic House." It was a small place but had many customers. I went in, and I was happy because there were healthy, yummy foods that I like!

I ordered a cup of Miso soup as well.
The moment I sipped Miso soup, I felt like I was home. "I am in Japan..." That's what I thought. Miso soup is one of my "soul" foods that heal me from inside. I think that it is very important to educate children with food that reflect their culture because their food is where they can come back. Children who have a place to "go back" can keep going.



-----------------------(Japanese)------------------------------

12月21日木曜日

今朝は東京にあるアメリカ大使館でインタビューがありました。今まで持っていた学生ビザ(F1ビザ)が切れたので、新しいビザに申請しなくてはいけなかったのです。
全ての必要な書類を集める作業は、本当に大変でした。面接自体は私が予想していたよりも、もっと簡単で早く終わりました

全てが終わり、アメリカ大使館を後にした頃には私はおなかペコペコでした。建物から出るなり、見つけたのがこの「Organic House(オルガニックハウス)」というかわいいお店でした。小さなお店でしたが、沢山のお客さんが来ていました。中に入った私はすぐにニヤーとしました。なぜなら私の好きそうなヘルシーでおいしいご飯が沢山あったから!

お味噌汁も頼みました。
お味噌汁を少しすすった途端に、「あぁ、私日本に帰ってきた・・・。」って感慨深く感じました。「家に帰ってきたぁ。」って感じ。お味噌汁は私の「ソウルフード」の一つかな。内側から元気をくれる(癒してくれる)食べ物。子どもたちを彼らの文化を反映する食事で育てることって大切だと思います。「帰れる」ところを作ってあげれるから。帰れるところがある子はぐんぐん進んでいけます。


No comments: