12/24/2006

The Last Day 最後の日

(One mother and her child gave me this such a beautiful lei that is worn on the head.)
(Japanese: ある親子から頂いた頭に飾る大変美しいレイ)

On my last day at the field experience classroom, children gave me a surprise party as well as handful flowers, leis and gifts.

They made me cry.

They made my desire to be a teacher even stronger.

I cannot help to pray hard that each and every one of them will have a bright future.


(Letters and flowers given by the children)
(Japanese: みんながくれたお花と手紙)

----------------------------(Japanese)---------------------------

(Thank you card. Inside of it, there were...)
(ありがとうのカード。その中には・・・)

今期の教育実習校での最後の日をむかえました。
子どもたちが内緒でサプライズ(びっくり)パーティーを企画してくれていました。
そして沢山のお花やレイ(ハワイのお花で出来た首にかけたり頭につける飾りのこと)、それからプレゼントをくれました。

泣きました。

彼らのおかげで教師になるという夢をさらに強く思わせてくれました。

一人一人の子の将来が素晴らしいものになることを願わずにおられません。

(Children drew their faces.)
(Japanese: 子どもたちがそれぞれに自分の顔を描いてくれていました。)

No comments: