12/25/2006

I am in Japan 日本に帰ってきた


I am in Japan now.

I left Maui on Tuesday, 12/19/06, and I arrived at Narita International Airport (Tokyo) at 5 pm on Wednesday, 12/20/06. I lost one day.

I stayed at a small Japanese inn in Akasaka on that night.

I took a subway to go to Akasaka from the airport.

The view I saw as soon as I came up to the ground level was this, the Tokyo tower.

My father used to work in the Tokyo tower as an engineer from NHK (Japanese National Broadcasting Company) when we lived in Tokyo. This unexpected view all of sudden brought up all the memories when I was young.

I was very tired from the long flight. I fell in asleep easily.

--------------------(Japanese)----------------------

私は今日本にいます。

火曜日の12月19日にマウイを出て、水曜日の12月20日の夕方5時に成田国際空港に着きました。一日どっかいっちゃいましたね(時差で一日分が飛んだ)。

その晩は赤坂にある小さな旅館に泊まりました。

空港から地下鉄に乗って赤坂まで行きました。

地上に上がってきたときに最初に目に飛び込んで来たのがこの眺めでした。東京タワー。

私たち家族が東京に住んでいた頃、私の父がNHKから派遣されて東京タワーで技術士として働いていました。この予想をしていなかった眺めはその頃の思い出を突然思い出させてくれました。

旅の疲れから、その晩はすぐに寝付きました。

No comments: