11/02/2007

Surfing with a New Board 新しいボードでサーフィン


Yeay!

I finally surfed with my new board today. It was a week after I got it. I patiently waited this long... :)

Loren and I surfed at Ho'okipa's pavilion side this afternoon. Many people were there, but we got a couple of fun waves.

As soon as I paddled out, a perfect wave came, and Loren said, "Go, go!" So I paddled and got that one! How lucky I was to get the first wave with my new board as soon as I paddled out. I felt that my board was blessed.


I felt much more secure with this new one. It's a bit wider than the blue one (visually, not much difference, though) and thicker. Even with slightly bigger waves, I felt secure to drop in. I got 5 waves today, and it was a lot to me. Usually, I am happy if I get 2 or 3, you know :) The challenge was to do the duck dive. Towards the end of the surf session, I started to used to doing it with a new board. It's bit difficult to sink it in the water because it's wider and thicker, and the nose is not so pointy.

I was so blissed and kept smiling. After a surf, I always feel so much better and stress-free. I feel like everything is all right.


----------------------------Japanese---------------------------------

イエイ!

やっと新しいサーフボードでサーフィンしてきたよ。頂いてから一週間後のことでした。うーん、長いことよく待った。(仕事や学校で忙しかったので行けませんでした。海を目の前にしながらサーフィンを出来ないときは、ニンジンが目の前にぶら下がっているのを必死に食べようと走る馬のよう。)

ローレンと今日の午後、ホオキパビーチのパビィリオンサイドに入りました。沢山の人で混雑していましたが、それでも何本か楽しい波に乗れました。

最初に海に入ってパドルアウト(沖に向かって腕で水をかいて出ていくことです。おばあちゃんのために書いておきます)しだしてすぐに、一番最初に来た波がとても形の良い、丁度良いサイズのものでした。ローレンが「ゴー、ゴー!(行け、行け!)」と言うもので急いでターンして一生懸命パドルしましたら、めでたいことにキャッチ出来ました。新しいボードで一番最初に来た波に乗れるなんて何てラッキーだったのかしら。何だか新しいボードが祝福されたような気がしました。


(青いTimponeのボードは「マウイで作られましたよ」って「Made on Maui」って書かれています。右の旗はイギリスではなくてハワイの旗ですよ。)

この新しいボードは前のものと比べてもっと安心感がありました。全長が長い分漕ぎやすいのは勿論、見た目ではあまり分かりにくいのですが、ちょっと新しいボードの方が横幅があって、それから厚さがあります。だからかな。いつもだと怖気づいて乗らない波にも挑戦してみたら、ずっしりと守られた感じがして乗れました。だからいつもより乗れた波の数が多かったのでしょう。いつもなら2,3本乗れたら満足してたのですが、今日は6本ほど乗れました。そんな中一つ気がかりだったのが、ダックダイブ(波の下をボードと一緒にくぐること)でした。ノーズ(先端)がそんなに尖っていないで、厚くて横幅があるせいか、水の中に押し込むのにもっと腕の力が要りました。なので最初はちょっと失敗していましたが、後の方になって少しずつコツが掴めてきたように思いました。もっと練習しようと思います。


(お父さん、これが青いボードのテイルなんだけど、形がツバメの尾みたいでしょ?だからスワローテイルと呼ばれています。)

海の中にいる間は、始終笑っていましたね。もう嬉しくて仕方が無いって感じですね。サーフィンの後は、本当にいっつも気持ちがすっごく良くなります。もうストレスなんて飛んでいっちゃうって感じです。それから、何でも大丈夫に思えてくるから不思議。ありがたや、ありがたや。

No comments: