11/23/2007

Avocado アボカド


Fortunately, we have an avocado tree on the property.
And fortunately, I love avocado!
I had never eaten one before I came to Maui, (not that I was aware of). When I first tasted it, I immediately liked it. I love any dish that uses avocado. I also like to simply eat it with Bragg Liquid Aminos.

When the tree first got the fruits about a month ago, I was so excited. I asked Loren impatiently, "Loren, can we pick them now?" He said, "Not yet. You have to wait another month to let them ripe." Since then, I think I was asking him every week, "Are they ready yet?" Each time, he laughs and said, "Not yet, Akari-san."

Finally, they are starting to get ready. I also finally got permission from Loren to take some off. The photo below is my first one. I am so thankful to have fruits growing on our own backyard. It makes me feel like I have a million dollars :)

-------------------------------Japanese-----------------------------


幸いなことに私たちの住んでいる家の一角にアボカドの木があります。
そして幸いなことに私はアボカドが大好きです。
私が知る限り、日本にいたときは一度も食べたことが無かったです。マウイに来て初めて食べたときから大好きです。アボカドが使われている料理は何でも好きですし、アボカドをそのままブラグリキッドアミノ(醤油のようなものです)をかけてシンプルに食べるのも大好きです。

一ヶ月ほど前に、木に実が生り始めたのを見たとき私は大変興奮しました。すぐに食べられるかローレンに聞いてみたところ、「あと一ヶ月ほど待って、実が熟すのを待たなくちゃだめだよ。」と言っていました。それからというもの、毎週「もう一ヶ月は経ったか?」と聞いていたような気がします。その度に「まだですよ、あかりさん!」とローレンに笑われてました。

おとなしく(?)待っていた甲斐があり、やっと「そろそろいいんじゃない?」とのお許しが出ました。上の写真が第一号です。自分の住んでいる庭に食べられる実が実っているという現実がとっても有難いなぁと心から思ったのでした。何だかとっても裕福な気持ちにさせてくれます。

No comments: