10/28/2007

Warm Hearts 暖かい心


Hooray! I made it to 25th year of living on this planet. Yes, my birthday was 10/27, and I became 25 years old. 25!!! I cannot believe it :) I am already 25. Wow... How did it happen?


My friend as well as one of “hanai” moms on Maui, Emi, cooked a dinner for me on Thursday night! (Hanai is a Hawaiian word, and it means to adopt. Just for your information, I am not adopted legally, but in Hawaii, we use this word to describe a close relationship.) I have been working for Emi once a week for the past year and half. She has been a great inspiration to me. She is like a big sister, a mom, a teacher, a student, and sometimes a little sister. It’s so interesting and wonderful to be able to build a friendship with someone who is not about your age (Emi is older than my mom). I am so grateful for our friendship. She has been always there for me when I was going through difficult times. She is the person who introduced me to Byron Katie’s Work. I am so grateful for the Work. It has been a great blessing to know the Work and do the Work.

All the food was so yummy, and I ate all of it. My tummy was so full; it was difficult for me to drive home :)



On Friday, I went to an Italian cafe to treat myself a lunch. I got vegi lasagna and a piece of chocolate cake :) I told a server, “It’s my birthday today, so I am splurging myself with a chocolate cake!” Then, he said, “Happy Birthday to you!” He did not charge me for the chocolate cake but only lasagna. He and another server put a burning candle on top of the cake and brought it to my table. It was very sweat of them to do that. Other customers also said happy birthday to me. It was a nice feeling to allow myself to be celebrated.

-----------------------------(Japanese)---------------------------

ヤッホー。この地球上にやってきてから、無事に25年が過ぎました。はい、10月27日が誕生日でした。そして25歳になりました。えぇーーっ!って感じです。いつの間に?もう25歳ですか?一世紀の四分の一を生きたわけですな。


友達であり、マウイにいる「お母さん」の一人でありますエミさんが木曜日の夜に夕飯をご馳走してくれました。(ハワイでは、特別に親しい間柄の子をハナイと呼んだりします。例えば、私にとってエミさんはハナイ母さんであり、エミさんにとっては私がハナイ娘なわけであります。ハナイは養子にするという意味があります。)過去一年半ほど、エミさんのもとで週に2,3時間働いてきました。彼女を見ていると、いつもやる気が沸いてきます。母のようであり、先生のようであり、お姉さんみたいでもあり、生徒でもあり、そうかと思えば妹みたいなときもあります。年が違っても(エミさんは私のお母さんより年上)こうして友達になれるって少し不思議な感じで、でもとってもすてきだなと思います。エミさんは私が大変な想いをしているときに話し相手になってくれます。それから、バイロン・ケーティーのワークを紹介してくれたのもエミさんです。


全てのご飯がおいしかったです。お腹いっぱい食べました。食べすぎちゃって帰りの運転がしんどかったくらい。


金曜日には、マカワオにあるイタリアンカフェで自分にランチをご馳走しました。ベジタリアンラザニアと、チョコレートケーキをオーダーしました。オーダーをしているときに店員さんと話していて、「今日は私の誕生日だから、奮発してチョコレートケーキを頼むわ。」と言うと、チョコレートケーキ代を無料にしてくれました。ラッキーだ!それだけでなく、他の店員さんと一緒にチョコレートにろうそくを一本立てて、火をつけて、「ハッピーバースディ!」と言いながら、テーブルまで持ってきてくれました。お店にいた他のお客さんも「お誕生日おめでとう。」と言ってくれて、心がほかほかしました。自分自身の誕生日を他の人に祝ってもらうってくすぐったいけど、それを心からありがとうって受け入れることは、気持ちがよかったです。

2 comments:

Anonymous said...

宏美です。

お誕生日おめでとうございます。
25歳になられたんですね♪
おかりちゃんのブログを読ませて頂くととても素敵に毎日を過ごされていることを感じます。私も来月12月で24歳になります。
1日1日を大切に生きたいと思います。
25歳もあかりちゃんにとってhappyでexcitingな年でありますよーに☆

Akari Ueoka said...

宏美ちゃんへ

わざわざコメントを残してくれてありがとう。宏美ちゃんは12月生まれなんだね。一ヶ月早いけど、お誕生日おめでとう!今度いつが誕生日か教えてくださいな。宏美ちゃんに時々メールをしたいと思うことがあるんだけど、メールアドレスが分からないもので良かったら、私の方にメールを一度してもらえるかな?aueoka@hawaii.eduに日本語で大丈夫です。うん、ほんとだね。一日一日を大切に生きていきたいと私も思います。ありがとう。