5/20/2006

UH-Manoa Weekend Course ハワイ大学での週末コース

I am in Honolulu. I arrived here around 3 pm yesterday, and my friend, Ana picked me up at the airport. (Thank you, Ana!)

I had the first class at Wist Hall on University Hawaii - Manoa campus from 6pm to 9pm last night. It was a bit overwhelming for the first hour, but I settled down after while. I met many nice classmates.

I stayed at a dormitory called Hale Kuahine. My reservation paper showed that I had a roommate, but she did not show up, so I stayed at the room by myself. It was my first time to stay at a dormitory, and I always wated to, so it was nice to peek what a college student life would look like.

I could not fall in asleep for about an hour and half. I guess my brain was digesting all the information I got from the classes, and it was also thinking about what I need to do in the next couple of months. Eventually, I fell in asleep and woke up in a good mode this morning.

----------------------------------------------
私は今、ホノルルにいます。昨日の三時ごろに着いて、友達のアナが迎えに来てくれました。(ありがとう、アナ!)

最初のクラスはハワイ大学のキャンパス内にあるWist Hallという建物でありました。昨晩の6時から9時までありました。最初の一時間は莫大な情報に少し圧倒されておりました。でも少しずつ落ち着いていきました。そして沢山の良いクラスメイトに会いました。

寝るときは、キャンパス内にあるハレ・クアヒネという学生寮に泊まりました。予約の紙には、ルームメイトがいるように書かれておりましたが、実際のところ彼女は昨晩来ませんでした。なので、二人部屋に一人で寝ました。私にとって初めての学生寮で寝るという経験が出来て嬉しかったです。一度はしてみたかったので。それから、学生生活の一部を垣間見れたような気がします。

ベッドに横になってから一時間半ほど寝付けませんでした。きっと私の脳は、昨晩得た沢山の情報を処理していたのだと思います。それからこれから先二ヶ月ほどの間にしなくてはいけないことを考えていたのだと思います。でも気がついたら寝てました。そして今朝はすっきりと目が覚めました。

No comments: