5/21/2006

I came home!! おうちに帰ってきました

I just came home. My friend, Yumi and her husband, Bill took me to Honolulu Airport from UH campus, and Susan picked me up at Kahului Airport. Thank you very much, my friends. I really appreciated.

It's soooo nice to be at home!

I had a great weekend. I met a lot of nice classmates and faculty members, and I learned a lot of computer skills that I did not know before.

I think that the advantages of taking classes on-line are that we can become really familiar with computer, we can have a flexible study time, we can save time to drive to school (can save gas), and more.

I had a long day yesterday. I had classes from 9 am to 9 pm. There was 2-hour lunch break, so it was basically close to 10 hours instruction in one day! I felt pretty good throughout the day, but toward the end, I felt that my brain was overheating :)

Today was the last day of this weekend course. I woke up feeling good this morning. It's kind of surprising that I woke up in a quite good mode for the last two days even though I have been under stress and sleeping less than usual.

I took a shower, checked out the dormitory, and started to walk to the classroom.

Then, all of sudden, I felt a wind called "being proud of myslef" blew into my heart. Walking through a four-year university campus as a legitimate student, I looked back those days in my high school when I was struggling with my eating disorder, some personal issues, and could not go to school and almost dropped out... I look back those days with a tender feeling and tell myself, "Good job, I did not expect that you would come this far. Wow, you did it. Do you know that? YOU did it!"

(Photo 1: UH-Manoa Campus, Photo 2: Akari getting ready to go to a class, Photo 3: A big tree on campus)

---------------------------------------------------------------------------
マウイに帰ってきました。学校からホノルル空港までは、友達の由美さんと旦那さんのビルさんが送ってくれました。そしてカフルイ空港ではマッサージスクールの友達のスーザンが迎えに来てくれました。皆さん、私に足をくれてありがとう。感謝です!

私はとても充実した週末を過ごしました。沢山の素敵なクラスメイトと先生たちに会い、今まで知らなかったコンピューターのスキルを習いました。

クラスをインターネット上で取ることの利点は、コンピューターに詳しくなれること、自分の生活に合った勉強のスケジュールを決められること、学校まで運転しなくていいこと(ガソリン代も節約出来るし)、それから他にも色々。

昨日は長い一日でした。授業が朝の9時から夜の9時までありました。2時間のランチ休憩があったので、実際のところ1日に10時間の授業をぶっ続けって感じでした。一日を通して、結構元気にやってましたが、さすがに夜の9時近くになったところ、私の脳みそさんがオーバーヒートしているのを感じました。


今日がこの週末コースの最終日でした。今朝もすっきりと目が覚めました。この二日ほど、いつもより睡眠時間が短いし、結構ストレスを感じているのにも関わらず、すっきり目が覚めることは結構驚きです。

朝、シャワーを浴びて、学生寮でチェックアウトして、教室に向かって歩き始めました。

そして、急に「自分を誇りに思う」という名前の風が私の中を吹き抜けていくのを感じました。四年制大学のキャンパスを、れっきとした生徒として横切っている自分を客観的に見て、高校時代、摂食障害や色々なことと戦って、高校に行けなくて、もう退学しようとしていた私を思いました。それらの日々は今はいとおしく思い出せるようになりました。そして、自分にこう言いました。「すごいじゃない。ここまで来れるとは思わなかったけど、よくやったね!あかりがやったんだよ。勿論、沢山の人のヘルプがあってのことだけど、他の誰でもなく、あかりが実現したんだよ!そのこと分かってるかい?グッドジョブ!」

(写真1:ハワイ大学のキャンパス 写真2:朝、授業に行く準備をしているところ 写真3:キャンパスで見つけた大きな木)

No comments: