4/03/2006

Sakura & Jacaranda 桜とジャコランダ

It's April. I am missing Sakura in Japan. One of many things what I love about Japan is the four seasons: spring, summer, fall, and winter. Each season is distinguished from one another in many different ways: colors, smells, temperatures, sounds, tastes, and feelings. When I first came to Maui, I got homesick. I felt like there was a hall in my heart, and wind blows through it.

One day, my friend took me to upcountry of Maui, and I saw purple "sakura!!" Well, they were not quite sakura but were called jacaranda. When I saw jacaranda trees, I immediately thought of sakura, and they made me feel at home here on Maui. Around this season, jacaranda bloom as sakura does. It's the sign of spring's arrival. (This Sakura picture was taken from "Jibun Kokusaika Keikaku." It's Tamami's blog, and I just found her blog about a month ago. Since then, I am visiting her blog almost everyday. Her blog makes me laugh and cheers me up always. There are a lot of beautiful pictures and thoughtful sentences. They are all written in Japanese, though. I recommend you to visit there.)

------------------------------------------------------------------------------

四 月になりました。日本の桜が恋しい今日この頃です。沢山日本の好きなところはありますが、一つ挙げますと、四季があることです。それぞれの季節が独自の 色、におい、温度、音、味、そして情緒があります。私は初めてマウイに来て住み始めた時、ホームシックになっていました。そんなある日、友達がマウイの アップカウントリー(ハレアカラ山の中腹)の方へ連れて行ってくれて、その時に紫色の桜を見ました!本当のところその花は桜ではなく、ジャコランダという 花でした。私はその花を見た途端に桜を連想しました。そしてジャコランダたちがマウイにいながら故郷日本に居るような気持ちにさせてくれたのでした。
この季節 にジャコランダも桜と同様に花を咲かせます。春の訪れのサインです。
(上の桜の写真は「自分国際化計画」というブログ名のたまみさんのブログから頂戴してきました。私は最近彼女のブログを頻繁に訪れては、笑わせてもらったり励まされたりしています。沢山のきれいな写真と、きれいな文章があります。皆さんにオススメのブログです。)

1 comment:

Anonymous said...

Hi Akari-
I also love these trees though my favorite is the Golden Shower trees. They are the yellow ones. I don't see much in Oahu though... =(