4/04/2006

Relaxation リラックスするということ

I found it's difficult to relax. Sadly, I have not yet learned how to truly relax at this point of my life, but I am learning a little by little for sure.

私にとってリラックスすることって難しいです。悲しいことにまだこの時点で私はどうやってリラックスするかをちゃんと知りません。でも少しずつリラックスすることを学んでいます。

I think that it ties to my self esteem. To be okay with who I am, my mind tells myself to work hard all the time. If I am not doing something, I don't feel fine and start to look for something to do. And, needles to say, it's not healthy for my body, emotion, and spirit. I got stop doing this! Taking care of myself has been my biggest challenge since I was young. After while, part of me gets upset with myself saying, "Hey, I'm here! Take care of me. Why do you always ignore my needs?" I want to be my friend, not an enemy.

このことは私の自分に対する評価の低さの現れだと思います。自分が自分に納得するために、私は常に頑張るように自分に言い聞かせます。何かをしていないと落ち着きません。そして何もすることが無くなると、次のものを探します。そしてこれは言うまでも無く、私の体と心と精神にとって良くありません。どうにかして止めなくてはと思いつつ・・・。自分の世話をするということが、小さい頃から下手。暫く自分を放っておくと、私のある部分が怒りだします。「ちょっと、私ここに居るんですけど!ちゃんと私のことも面倒みてよ。どうしていっつも無視するの?」って。私は自分にとって友達でありたいです。意地悪っこや敵ではなくて。

Last Sunday evening, I saw the sky turning into pink. It was beautiful, and I let myself just watch it without doing anything. I felt uncomfortable doing so, but I just told myself, "You know, Akari. Life is too short, why don't you live if you cannot appreciate this beauty?" So, I did. I saw the tree swaying subtly.

この前の日曜日の夕方、空がピンク色に染まっていくのを見ました。それはとても綺麗でした。そして私はそれを何をするでもなく見ていました。最初は落ち着きませんでした。でも、自分に「人生って長くないんだから、今この美しさを堪能しないで何のために生きてるのさ?」と自分に言い聞かせました。木がかすかに揺れているのを見ました。

Recently, I started to read a book called "The Power of Now" written by Eckhart Tolle. I love this book! There are many parts where I would like to quote. For today, I would like to share with you Page 51 stating, "The reason why some people love to engage in dangerous activities, such as mountain climbing, car racing, and so on, although they may not be aware of it, is that it forces them into the Now -- that intensely alive state that is free of time, free of problems, free of thinking, free of the burden of the personality. Slipping away from the present moment even for a second may mean death. Unfortunately, they come to depend on a particular activity to be in that state. But you don't need to climb the north face of the Eiger. You can enter that state now."

最近、エックハート トールさんという人が書いた「ザ パワー オブ ナウ」という本を読んでいます。この本に今は首っ丈です。(でもなかな読む時間が無いんだけど)日本語にも訳されているのかな?その中でも沢山引用したいところがあるのだけど、今日のところは51ページ目をちょっこと皆さんとシェアしたいと思います。「どうして人はしばしば山登りやカーレースなどの危険なことに心を奪われるかというと、(きっと彼らはその理由には気づいていないだろうけども)それらが彼らを否が応でも今という瞬間(とき)に生きることを要求するからだ。あの力強い生きているという感覚。時間や抱え込んだ問題、考え、重荷から解き放たれる感覚。今という瞬間(とき)から一瞬でも気を抜くと、即ち死を意味する世界。残念ながら、彼らはその感覚に訪れるために独特の活動に依存していく。しかし、アイガー(ヨーロッパにある山)の北壁を登らなくてもいいんだ。その感覚にあなたは「今」いくことが出来るんだ。」

I agree with this because when I surf, I am thinking nothing. There is only me and the ocean, and I have to be in the present to survive especially when the waves are big. I think that's why I surf. I like the moment to be nothing but me in the only present, and consequently it releases a lot of stress. Also, this moment due to its extrem simplicity, it leads me to be connected with the source of life again. I love the moment! I think that most of us are depending on those activities in a healthy way, not in an addicted way. I will be surfing even when I become a grandmother. However, the book states that even when I don't surf, I can enter that state right now. How wonderful is that?

この51ページ目に書かれていることに同感です。サーフィンをする時は、私は何にも考えていません。(というか考えていられません。)そこには私と海だけ。自分の身を守るために今という瞬間(とき)に生きていないといけません。特に波のサイズが大きいときは。私はだからサーフィンが好きなんだと思う。今に生きることが出来るから。そして結果としてストレスが発散されていく。そして、その瞬間のこの上ない簡素で実直な性質は、私を生の源へといざなっていく。私はその瞬間に価値を置いている。ほとんどの人たちはサーフィンや山登りなどのアクティビティに依存とは違って、健全な範囲で活用していると思う。でも本にはサーフィンに行かなくても、今に生きることが、あの瞬間に行くことが出来るんだって書かれてる。それも今この瞬間から。わーお。波や山が自分の前に無いときでもあの瞬間に行けるなんて素敵じゃない?

No comments: