4/17/2006

University of Hawai'i  ハワイ大学


I have good news!!

Now, I am a University of Hawai'i student!

Yes, I was accepted to University of Hawai'i at Manoa, College of Education, "State-wide" Elementary Education Program starting in May 2006!!!

I received a letter from UH on Friday night.

Thank you very much, everyone for your support!

As I mentioned in the past blog, I had an interview with UH faculty members in the end of February, and I was told that they would let me know whether I would be accepted or not around the third week of March. After the first week of April passed without any notice, I was a little bit anxious to hear from them because not being accepted namely meant that I had to leave U.S. Well, now, I am staying here for at least two more years.

This program will give me a four-year degree (Bachelor's degree) in Elementary Education at the end of completion. The program is unique because classes are taught via Internet and partially video conferencing, and I fly to Oahu about twice per semester to meet other classmates and teachers. Since I am not required to show up to a classroom physically, my work and personal commitments will need to accommodate this undertaking.

Also, I am the first international student being accepted to this "State-wide" program, so I am kind of a test case. If I do well in this program, it will open up the door for more international students, so I hope that I will do well :) But, I don't have much pressure. I will just do my best in my own desire of learning knowledge and skills as much as I can.

First instruction will be on Oahu May 19-21. We will learn skills for distance students. I have to book a flight now. (The cost of flight is included in the tuition fee.) Well, I am still a student at age of 23. I thank my parents. I will work hard :)

------------------------------------------------------------------------------------
良いニュースがあります!

ハワイ大学の学生になりました!

はい、来月の五月に始まるハワイ大学、マノア校、教育学科、ステイト・ワイド・プログラム(遠距離学習みたいな)への入学が決まりました。

金曜日の夜に手紙が届きました。

皆さん、応援してくださって誠に誠にありがとうございました。

以前、ブログにも書きましたように、二月の終わりにハワイ大学の教師陣と面接試験がありました。そのときに、三月の三週間目頃に、結果が通知されると聞きました。しかし、四月の一週間目が音沙汰なく過ぎていく頃、「あれ?どうしたのかな?」と少しドキドキしました。入学出来ないということは、学生ビザが無効になり、即ちアメリカにて勉強を続けることが不可能なことを意味します。

幸いなことに、最低二年はこちらで勉強出来ることになりました。

このプログラムを修了しますと、四年制大学の卒業資格がもらえます。(小学校の教師の資格がもらえます。)このプログラムはインターネット上で教鞭がとられることと、時々はテレビを使って、他のクラスメイトとディスカッションをするということでユニークです。それから、オアフ島に一学期のうちに二回ほど行くこともあります。実際に教室に行くことが必要ないぶん、このプログラムで成功するためには、自分で自分を励まし、躾ける(良い意味で)ことが必要です。

また、私が留学生としては初めてこの遠距離学習プログラムに参加が許されたらしく、私はテストケースのようなものだそうです。もし留学生でもちゃんと授業についていけて、しっかり学べるんだということを証明出来れば、他の留学生へと扉がもっと大きく開くそうです。なので、がんばります。と言いましても、プレッシャーはありません。私は出来るだけ沢山のことを学びたいという願いのもと、私のベストを尽くすまでです。

一番最初の授業はオアフ島で5月の19日から21日に行われます。どうやって遠距離で勉強するかということについて学んだり、先生や他のクラスメイトに会うそうです。さて、航空チケットを買わないと。(チケット料は大学側が払ってくれることになっています。でも、その分は既に授業料に含まれているそうなので、結局は自分が払うことになるのかな?)ええっと、23歳にしてまだ学生してます。お父さん、お母さん、ありがとう。がんばって働きます:)

No comments: