2/06/2007

Tenzin Again! またテンジンだ!


Exactly one year ago (2/2/2006), I wrote about my friend, Tenzin on this blog. She is now in Santa Cruz, studying to be a nurse. We met at MCC (Maui Community College) and became friends. For more information on our friendship, please visit this page :-)

Just like last year, she e-mailed me out of blue, "Hi Akari, I am on Maui!"
She was visiting Maui and her brother.


Last Friday night (2/2/2007), she invited me to dinner. It was really nice to see her again. She was the same girl I knew who is funny, charming, and kind. I spent a good time with her and her friends. Although I cannot see her often, I am appreciative that I have a friend like her to care about me :-)

In April, His Holiness The Dalai Lama will visit Maui. He will give a free speech to the public on Maui at Maui Art Cultural Center (MACC) on April 24th. I am so appreciative to this once-a-life time blessing to meet such a beautiful soul.

When I was a President of MCC Peace Club, I organized a movie night at MCC for the students and the public. The movie was called "Cry of Snow Lion."
Tibet has a sad history, but what I admire the most about this country is that they never plan to revenge on China for taking their country away and has been showing the world how to solve problems in a peaceful way. I think that Dalai Lama has been one of the greatest leaders in the history to lead his people like that through both spiritual and political worlds.

Tenzin's brother and his friends will offer a dance before Dalai Lama's speech. I am looking forward to that day.


(Photo taken from http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Tenzin_Gyatzo_foto_2.jpg)
(写真はhttp://en.wikipedia.org/wiki/Image:Tenzin_Gyatzo_foto_2.jpgから抜粋)

--------------------------(Japanese)---------------------

丁度一年前の(2006年2月2日)に友達のテンジンのことをこのブログに書きました。彼女は今はカリフォルニアのサンタクルーズで看護婦さんになるために勉強しています。私たちはマウイコミュニティカレッジで会って友達になりました。
私たちの友情関係についてはこちらの日記を参考にしてください:-)

昨年みたいに、急に彼女から連絡がありました。「あかり、今マウイにいるよ!」って。どうやら学校の休みを使ってマウイにいるお兄さんを訪れるためと休暇を取るために来ていたようです。

先週の金曜日の夜(2007年2月2日)に夕飯を食べにおいでと招待してくれました。また彼女に会えてよかったです。テンジンは私の知っている、おかしくて、かわいくて、優しい彼女のままでした。テンジンと、テンジンの友達と楽しい時間を過ごしました。彼女のように私のことを想ってくれる友達を持って有難いです。

4月には僧形の王ダライラマがマウイを訪れます。彼は4月24日にマウイ アート カルチュアル センターにて無料で講義を一般の方に向けてされる予定です。この一緒に一度あるかないかの貴重な機会を心からありがたく想って過ごしています。

私がマウイコミュニティカレッジのピースクラブの部長をしていた頃、キャンパスで「Tibet : Cry of the Snow Lion チベット:クライ・オブ・ザ・スノーライオン」という映画を上映する企画を立てて実行したことがあります。チベットは悲しい背景のある国です。しかし、私がこの国を最も敬服する点は、領土、信仰の自由、言葉、文化、全てを奪っていった中国に対し復讐をしてやろうという考えが無く、世界にどうやって問題を平和的に解決するかを身をもって示してくれている国である点です。そんな中、ダライラマは彼の人々をそのように平和的に導き、精神世界と政治的な世界の両方で活躍されていることから、今まで歴史上に存在した立派なリーダーたちの一人だと思うのです。

テンジンのお兄さんと友達がダライラマの講義の前に踊りを披露するそうで、私はその日が楽しみでなりません。

No comments: