12/06/2007

Storm Hit Hawaii 嵐ハワイを通過


All the photos are taken by The Maui News / MATTHEW THAYER
Copyright © 2007 The Maui News


Stormy weather started last Saturday night continued until today.

Especially Tuesday night and Wednesday were the worst. I kept waking up between Tuesday night and Wednesday morning because of the sound of strong gust and rain outside. I am a deep sleeper, meaning that I usually don’t wake up once I fall in asleep, but this night was different. On Wednesday morning, the winds were physically powerful; I was worried if the house would stay intact. The electricity was cut off for a couple of hours in the Wednesday morning, but it came back after awhile. I saw rain falling side way.


Some area on Maui did not have electricity for almost two days. Everyone was buying batteries and candles. It reminded me of how dependent we are on electricity in our everyday life. Some schools were closed as well. Fortunately, our property stayed in a okay shape after this storm, but there are a lot of work needs to be done before we have another one.

I hope everyone who is under influence of this weather is all right. Please let me know if you need any help.

----------------------------------Japanese-------------------------


全ての写真はThe Maui News(マウイ新聞社)に属します。MATTHEW THAYER(マシュー サイヤー)さんが撮られたそうです。

先週の土曜日の夜に始まった嵐の天候は今日まで続きました。

特に火曜日の夜と水曜日が一番すごかったです。火曜日の夜と水曜日の朝方にかけて私は何度か起きました。この一度寝たらなかなか起きない私がですよ。でもその夜は違いました。水曜日の午前中はずっと風がすごかったです。とってもパワフルでした。家が飛ばされないか不安になるくらいでした。何時間か電気が止まりました。雨は横殴りに降っていました。


マウイのいくつかの地域では殆ど二日間電気が無かったようです。みんなバッテリーとろうそくを買っていました。私達の普段の生活がどれだけ電気に頼っているかが思い知らされます。いくつかの学校は閉鎖されました。私たちが住んでいる土地は何とか無事に留まりました。でも次の嵐が来る前にしておかないといけないことがいくつかあります。

この天候に影響をされた皆さんが無事であることを祈っています。何か手伝えることがありましたら連絡をくださいな。

No comments: